تاریخ انتشارجمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۳۰۱۴۱
اتحادیه اروپا و آمریکا با مداخله در امور داخلی روسیه مدعی شدند باید به تخلفات احتمالی در همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی در این کشور رسیدگی شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در پی مشارکت بالای مردم روسیه در همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی این کشور، اتحادیه اروپا و آمریکا به اتهام‌زنی علیه مسکو پرداختند.
به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فرانس ۲۴»، «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه مدعی شد: «گزارش‌های و ادعاهای مطرح‌شده از تخلفاتی در حین رأی گیری حکایت دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به اجبار مردم به رأی دادن، رأی‌دادن دوباره افراد، نقض محرمانه ماندن رأی افراد و خشونت پلیس علیه خبرنگاران ناظر همه‌پرسی اشاره کرد».
وی افزود: «انتظار داریم تحقیقات مقتضی در این زمینه انجام شود زیرا این‌ها ادعاهایی جدی هستند. از روسیه انتظار داریم صرف نظر از هرگونه اصلاحات در قانون اساسی، به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بماند».
از سوی دیگر وزارت امور خارجه آمریکا نیز در اقدامی مداخله‌جویانه ادعا کرد با نحوه اجرای این همه‌پرسی مشکل دارد زیرا گزارش‌هایی از مجبور کردن مردم به شرکت در آن دریافت کرده است.
نتایج همه‌پرسی انجام گرفته نشان می‌دهد که اکثریت مردم روسیه به فراهم آمدن زمینه برای تداوم ریاست‌جمهوری «ولادیمیر پوتین» تا سال ۲۰۳۶، «آری» گفتند.
پوتین هم‌اکنون با تغییر قانون اساسی روسیه، حق شرکت در دو دوره دیگر از انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش را به دست خواهد آورد و می‌تواند برای ۱۶ سال رئیس‌جمهور باشد.
اصلاحات قانون اساسی روسیه در ژانویه سال جاری رونمایی شد و پارلمان این کشور در ماه مارس از آن‌ها حمایت و تصویب‌شان کرد اما خواستار برگزاری یک‌همه‌پرسی برای «جلب حمایت عمومی» شد.
این همه‌پرسی که  قرار بود ۲۲ آوریل سال جاری در روسیه برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و از صبح روز پنج‌شنبه، بیست و پنجم ژوئن، به‌مدت یک هفته آغاز شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲