تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۴۳۰۰۸۷
وزیر امور خارجه ازبکستان و «نیکولای داروشنکو» سفیر جدید اوکراین در ازبکستان با یکدیگر دیدار و گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل بین دو کشوررا بررسی کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «نیکولای داروشنکو» سفیر جدید اوکراین در ازبکستان با یکدیگر دیدار و گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل بین دو کشور را بررسی کردند.
وزیر امور خارجه ازبکستان ضمن تحویل رونوشت استوارنامه، به سفیر اوکراین به مناسبت آغاز فعالیتش تبریک گفت و برای وی در تحکیم همکاری‌های متقابل سودمند ازبکستان و اوکراین آرزوی موفقیت کرد.  
در این دیدار مسائل روز همکاری‌های ازبکستان و اوکراین در زمینه‌های مختلف بررسی شد.
همچنین پیشنهاد برگزاری مراسم‌های مشترک مانند نشست دوره‌ای کمیسیون مشترک بین دولتی در همکاری‌های همه جانبه مورد بررسی قرار گرفت.
در این دیدار تاکید شد که پاندمی کرونا در شاخص های مبادلات بازرگانی دوجانبه تاثیر منفی داشته و در این زمینه طرفین برای تشدید تماس‌های مستقیم بین محافل بازرگانی، اتاق‌های بازرگانی و صنایع و مناطق ازبکستان و اوکراین ابراز علاقه کردند.
طرفین آمادگی خود را برای اجرایی طرح‌های مشترک علمی، تشدید همکاری‌های متقابل در زمینه‌های علمی، فن آوری و نوآوری اعلام نمودند.
مبادلات بازرگانی ازبکستان و اوکراین طی 11 ماه گذشته سال 2019 میلادی به 348 میلیون و 700 هزار دلار رسیده است. اوکراین به ازبکستان دارو و مواد غذایی و همچنین تجهیزات مختلف صادر می‌کند.
اوکراین استقلال این کشور‌ را در تاریخ 24 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 آگوست سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴