تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۳۰۰۶۵
کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب متممی برای قانون اختیارات دفاعی ملی آمریکا، اختیار رئیس جمهور این کشور در خروج نیروهای امریکایی از اروپا را محدود کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازکمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه شب متممی را به تصویب رساند که اختیارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خارج کردن نیروهای آمریکایی از آلمان و دیگر کشورهای اروپایی را کاهش می‌دهد.
به نوشته روزنامه «هیل»، این متمم قانون اختیارات دفاعی ملی آمریکا را که «دان بیکن» نماینده جمهوری‌خواه نبراسکا و «روبن گالگو» نماینده دموکرات آریزونا معرفی کردند، با ۴۹ رأی موافق در برابر ۷ رأی مخالف، به تصویب رسید.
طبق این متمم بودجه لازم برای کاهش نیروهای آمریکایی در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی تنها در صورتی تأمین خواهد شد که مجوزهای لازم برای آن اخذ شده باشد.
گالگو در این باره گفت: «در برهه کنونی نمی‌توانیم از حضور خود در اروپا بکاهیم. روسیه تهدید بزرگی برای کشور ما و جهان آزاد است».
ترامپ ماه گذشته به‌طور ناگهانی دستور داد، شمار نیروهای آمریکایی در آلمان از ۳۴۵۰۰ به ۲۵۰۰۰ نفر کاهش یابد.
کاخ سفید اصرار کرده که آلمان باید دو درصد از درآمد ناخالص داخلی خود را صرف بودجه امنیتی کند [و هزینه بیشتری برای حضور نیروهای آمریکایی در این کشور پرداخت کند] و ترامپ تصمیم گرفته است تا زمانی که برلین بدهی‌هایش به ناتو را پرداخت نکرده باشد، ۹۵۰۰ هزار نیروی آمریکایی را از این کشور خارج کند.
روز یکشنبه «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به این تصمیم ترامپ گفته بود، دوران روابط خوب کشورهای اروپایی با آمریکا به سر رسیده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما