تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۳۰۰۳۷
سفیر پکن در لندن اظهارات مقامات انگلیسی درباره قانون هنگ‌کنگ را «غیرمسئولانه و غیرمجاز» و مداخله آشکار در امور داخلی کشورش توصیف کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«لیو شیائومینگ» سفیر پکن در لندن اتهامات انگلیس علیه قانون امنیتی جدید هنگ‌کنگ را مورد انتقاد شدید قرار داد.
طبق بیانیه مطبوعاتی که سفارت چین در انگلیس منتشر کرد، وی در دیدار با «سیمون مک‌دونالد» دستیار ارشد وزارت خارجه انگلیس نگرانی عمیق و مخالفت شدید پکن را از مداخله لندن در امور داخلی چین ابراز کرد.
به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این دیپلمات چینی گفت که پکن اظهارات مقامات انگلیسی درباره قانون هنگ‌کنگ را «غیرمسئولانه و غیرمجاز» تلقی می‌کند که «مداخله آشکار در امور داخلی چین است». او از دولت انگلیس خواست فوراً مداخله در امور هنگ‌کنگ را متوقف کند.
شیائومینگ تاکید کرد که تقویت امنیت ملی جزء مسئولیت‌های دولت مرکزی هر کشوری است و قانون هنگ‌کنگ هم برای پایان دادن به هرج‌ومرج و احیای نظم در این منطقه معقول و ضروری بوده است.
این مقام چینی افزود محتوای اصلی اعلامیه مشترک چین و انگلیس، اطمینان از بازگرداندن هنگ‌کنگ به چین و این مسئله بوده که انگلیس دیگر مسئولیتی در قبال هنگ‌کنگ ندارد.
روز چهارشنبه وزارت خارجه انگلیس سفیر چین در لندن را احضار کرد تا ادعاهای «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «دومینیک راب» وزیر خارجه دولت جانسون را مبنی بر این که قانون هنگ‌کنگ اعلامیه مشترک ۱۹۸۴ دو کشور را نقض کرده، به وی ابلاغ کند.
کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ کنگ هستند. این در حالی است که سیاست «یک کشور، دو سیستم» یا سیاست «چین واحد» از سال ۱۹۷۹ تا به امروز موضع رسمی دولت‌های آمریکا و اروپا بوده و طبق آن واشنگتن هنگ‌کنگ و تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می‌داند اما آمریکا در عمل طی سال‌های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما