تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۳۰۰۲۵
دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان اعلام کرد قیمت تمام انواع سیمان تولیدی کشور (حداکثر) 20 درصد افزایش می‌یابد.
۰
plusresetminus
دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان: قیمت انواع سیمان 20 درصد افزایش می‌یابد

به گزارش بلاغ، عبدالرضا شیخان با اشاره به نامه روز گذشته سازمان حمایت در مورد تجدید نظر در افزایش 30 درصدی قیمت سیمان تیپ2 اظهار داشت: در جلسه‌ای که به منظور بررسی این موضوع با مسئولان سازمان حمایت داشتیم، به توافق رسیدیم و مقرر شد افزایش قیمت تمام انواع سیمان تولیدی کشور20 درصد باشد.

وی افزود: طبق توافقی که قبلا بین تولیدکنندگان سیمان صورت گرفته بود قیمت سیمان تیپ1 معادل 20 درصد و قیمت سیمان تیپ2 کمتر از30 درصد افزایش یافته بود که با توجه به حساسیت سازمان حمایت، افزایش قیمت سیمان تیپ2 نیز به 20 درصد برگردانده شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان با اشاره به اینکه هزینه تولید سیمان در کشور افزایش یافته است، بیان کرد: ‌تلاش می‌کنیم در مقطع بعدی یعنی اوایل مهر ماه بتوانیم مجوز دیگری برای تعدیل قیمت محصولاتمان داشته باشیم تا افزایش هزینه تولید جبران شود.

گفتنی است، اواسط خرداد ماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «تولیدکنندگان سیمان درخواست افزایش 100درصدی قیمت سیمان را به دولت داده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد در نهایت توافق بر سر افزایش 63 درصدی قیمت‌ها باشد.» با این حال، صرفا 20 درصد به قیمت سیمان اضافه خواهد شد.

شیخان چند روز پیش هم گفته بود قیمت تمام‌شده تولید سیمان 60 درصد افزایش یافته است، حالا آمارهای رسمی مرکز آمار ایران نیز نشان می‌دهد در همین سه ماهی که از سال جاری گذشته، گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» 19/1 درصد گران شده که حاکی از بالا رفتن هزینه تولید ساختمان می‌باشد.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار ١٣٩٩ به عدد ٥٣٦/٥ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (٤٥٧/٤)، ١٧/٣ درصد افزایش داشته است. درصد تغییرات شاخص قیمت نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٣١/٩ درصد بوده است.

در همین زمینه، گروه «آهن‌آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ١٠/٨ درصد افزایش، رتبه‌ بعدی تاثیرگذاری در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران را (پس از گروه سیمان) داشته‌اند. همچنین از بین تمامی گروه‌ها، گروه «شیشه»، با ١٤ درصد، گروه «نقاشی ساختمان» با ٨/١ درصد و گروه «گچ و گچ‌کاری» با ١٩/٦ درصد افزایش نسبت به فصل قبل کمترین تاثیر در افزایش شاخص کل را داشته‌اند.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴