تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۳۰۰۰۴
رئیس جریان «المرده» لبنان با تأکید بر ادامه حمایت از محور مقاومت، گفت: «آنچه آمریکایی‌ها می‌خواهند این است که در میز مذاکراه با ایران، اهرم فشاری در دست آنان باشیم، ولی این اتفاق رخ نخواهد داد».
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«سلیمان فرنجیه» رئیس جریان «المرده» لبنان و از وزرای سابق این کشور، تأکید کرد که بحران حال حاضر لبنان، به خاطر نظام اقتصادی کنونی و محاصره اقتصادی علیه این کشور است.
فرنجیه با بیان اینکه این محاصره به خاطر این است که لبنان از جمله کشورهای محور مقاومت است، گفت: «فشار آمریکا به لبنان امروز از طریق صندوق بین‌المللی پول صورت می‌گیرد...سیاست پولی باعث فروپاشی [لبنان] شده است، ولی برخی طرف‌ها با سوء استفاده از این وضعیت، برای فشار به مقاومت و سوریه استفاده می‌کنند».
وی در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تأکید کرد: «آنچه خواستار آن نیستیم، جنگ داخلی و نابودی تمام چیزهایی است که ساخته‌ایم و پرهیز از جنگ داخلی، مسئولیتی است که بر دوش همه قرار دارد».
این سیاستمدار لبنانی ادامه داد: «همان طور که نمی‌توانم اسمم را تغییر دهم، موضع و موقعیت حمایتی خود در محور مقاومت را تغییر نخواهم داد و از کشتی مقاومت، پیاده نخواهم شد».
فرنجیه با اشاره به اینکه «سایر کشتی‌ها، هیچ ارزشی ندارند»، تصریح کرد: «همپیمانانم را رها نخواهم کرد، هر چند با آنان، هزینه این کار را بدهم... ما در روابط خود با همه طرف‌ها، پابیند به اصول و مبانی خود هستیم».
وی همچنین خاطر نشان کرد، آنچه «برای ما اهمیت دارد، این است که رئیس جمهور، صرف نظر از اینکه چه کسی است، همپیمان مقاومت باشد».
رئیس جریان المرده در بخش دیگری از این مصاحبه به نقش منفی آمریکا در لبنان پرداخت و گفت: «آنچه آمریکایی‌ها می‌خواهند این است که در میز مذاکراه با ایران، اهرم فشاری در دست آنان (آمریکا) باشیم، ولی این اتفاق رخ نخواهد داد».
فرنجیه ادامه داد: «واشنگتن همچنین به مسئله گرایش لبنان به سمت شرق بسیار اهتمام دارد و سؤالات بسیاری در این باره مطرح می‌کنند... ولی ما باید در موضوع اقتصادی بر خودمان تکیه کنیم؛ زیرا هیچ چیزی از خارج به دست نخواهد آمد».
این دیپلمات لبنانی در پایان، درباره روابط دمشق-بیروت هم گفت که باید «امروز و نه فردا، روابط را با سوریه مجددا آغاز کرد... سوریه شریان حیاتی لبنان است و باید بهترین روابط تجاری و سیاسی را با آن داشته باشیم».





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما