تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۴۲۹۹۳۶
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه وسایل و امکانات لازم فرسوده شده است، گفت: حتی هنوز در ناوگان حمل و نقل از خودروی پیکان استفاده می‌کنیم به همین دلیل نیازمند ملزومات حداقلی هستیم که درخواست توجه بیشتر داریم.
۰
plusresetminus
محیط‌بانی در مازندران با تجهیزات فرسوده/هنوز از خودروی پیکان استفاده می‌کنیم!
به گزارش بلاغ، حسین‌علی ابراهیمی در مراسم تقدیر از محیط‌ بانان نمونه استان مازندران با بیان اینکه در استان مازندران 286 محیط بان داریم، اظهار کرد: محیط‌بانان در مازندران بواسطه پوشش انبوه جنگلی موجود در این استان کار سختی را انجام می‌دهند.
 
ابراهیمی با تاکید بر اینکه وسایل و امکانات لازم فرسوده شده است، افزود: حتی هنوز در ناوگان حمل و نقل از خودروی پیکان استفاده می‌کنیم به همین دلیل نیازمند ملزومات حداقلی هستیم که درخواست توجه بیشتر داریم.
 
وی با اشاره به حوادث اطفای حریق و مسائلی که همه روزه در استان با آن درگیر هستند، گفت: در این بخش نیازمند توجه ویژه استانداری و مسوولان هستیم.
 
این مسئول با تاکید بر ضرورت حفاظت از تالاب‌ها و آب‌بندان‌ها، به تلفات گسترده پرندگان در میانکاله در سال گذشته اشاره کرد و افزود: طی دستورات خوبی که داشتیم، این بحران را توانستیم کنترل کنیم.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه پس از بررسی‌های انجام شده از ۱۲ محیط بان برتر تجلیل می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۲ محیط بان در سال‌های اخیر در اثر درگیری با متخلفان به درجه جانبازی نائل شدند.

استاندار مازندران نیز با بیان اینکه در کشورهای در حال توسعه تعریف مشخصی از محیط ‌بان نشده است، اظهار کرد: اگر در مسیر توسعه پایدار قرار بگیریم می‌توانیم توسعه اقتصادی و حفظ محیط زیست را داشته باشیم.
 
احمد حسین‌زادگان با تاکید بر اینکه محیط زیست اهمیت زیادی دارد و حفاظت از آن از ملزومات زندگی بشری است، بیان کرد: اگر شناخت جامعه نسبت به اهمیت محیط زیست افزایش یابد آن زمان نیاز به فعالیت محیط ‌بان و نیروی انسانی هم نیست.
 
وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست باید صورت بگیرد، گفت: بخش اعظمی از کار ما استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای حفاظت از زیستگاه‌های جانواران و گیاهان است.
 
حسین‌زادگان تصریح کرد: مردم توسط سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های غیردولتی دور هم جمع شده و اقدامات خوبی انجام می‌دهند، کار مردم را باید به خود مردم بسپاریم تا مردم نخواهند کسی به حیات وحش تجاوز کند و ما در کنار مردم می‌توانیم حافظ محیط زیست باشیم.
 
این مسئول افزود: سعی کردیم آب‌بندان‌ها را به لحاظ زیرساختی توسعه دهیم، درختکاری بیشتر صورت بگیرد، استفاده بهینه و درست از سواحل و دریا را داشته باشیم و در بحث حریق طرح جدید مقابله تهیه شود‌.
 
حسین‌زادگان به استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها و شوراها در روستاها در ایام تعطیلات تاکید کرد و گفت: از نیروی انسانی و امکانات مازاد برای حفظ محیط زیست و کمک به محیط ‌بانان استفاده کنیم.
 
 انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴