تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۲۹۹۲۵
وزیر کشور ترکیه در بازدید از عملیات امداد یک قایق مهاجران در دریاچه وان اعلام کرد، احتمالا بین ۵۵ تا ۶۰ مهاجر در این قایق سانحه دیده حضور داشتند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در حالی که طی سال‌های اخیر بروز سانحه برای قایق‌های حامل پناهجویان در آب‌های ترکیه جنجال‌های زیادی ایجاد کرده، خبرها از به خطر افتادن جان حداقل ۶۰ مهاجر در دریاچه وان حکایت دارد. 
به نوشته آسوشیتدپرس، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه امروز چهارشنبه برای بازدید از عملیات امداد و نجات سرنشینان یک قایق حامل مهاجران در دریاچه وان به منطقه سفر کرد.
سویلو بعد از این بازدید به خبرنگاران اعلام کرد، تخمین زده می‌شود که قایق سانحه دیده بین ۵۵ تا ۶۰ مهاجر سرنشین داشته است.
به گفته این مقام ترکیه‌ای، شاید حدود ۶۰ نفر در قایقی که در هوای طوفانی دچار سانحه و غرق شد، حضور داشتند.
وزیر کشور ترکیه همچنین از دستگیری ۱۱ نفر در ارتباط با بروز سانحه برای این قایق مهاجران خبر داد.
بروز سانحه برای این کشتی در دریاچه وان ۲۷ ژوئن (هفتم تیرماه) رسانه‌ای شد و ترکیه با استفاده از بالگرد و کشتی‌ عملیات جستجو را آغاز کرد. گفته می‌شود که تاکنون ۶ جسد کشف شده است.
برخی رسانه‌های ترکیه‌ای از قبیل شبکه «هابر تُرک» خبر دادند، باور این است که اکثر مهاجران سرنشین این قایق اهل پاکستان، افغانستان و ایران باشند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷