کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأمین زمین ۲ هزار و ۳۰۹ واحد برای اجرای طرح مسکن ملی در مازندران

11 تير 1399 ساعت 12:00

معاون بازآفرینی و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران گفت: طرح ملی مسکن در بخش دولتی در فاز اول ۲ هزار و ۳۰۹ واحد تأمین زمین شد، ۳ هزار و ۹۰۰ واحد از کل ۶۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر داریم،


به گزارش بلاغ به نقل ازسیدعباس رهگشای معاون بازآفرینی و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در ساری، به بیان وضعیت حال حاضر مسکن مهر در مازندران پرداخت.
 

 
فارس: در ارتباط با طرح ملی مسکن چه اقداماتی در مازندران صورت گرفته است؟
کلنگ‌زنی‌ها در جاده دریا در مرحله پی‌سازی در آمل و رامسر هم همین‌طور در ۲۳ شهر این پروژه آغاز شد که در بخش دولتی در فاز اول ۲ هزار و ۳۰۹ واحد تأمین زمین شده و مجری کار، بنیاد مسکن است.
* فارس: میزان پیشرفت‌های فیزیکی چقدر است و تا کی به بهره‌برداری می‌رسد؟
در بخش خودمالک ساختمان‌های نیمه‌کاره که متقاضی واجد شرایط دارند در سامانه وارد می‌شوند، وام پرداخت می‌کنیم، موردی که زمین دارد را وارد طرح‌ها کرده و تخفیفات شهرداری و نظام مهندسی را اعلام می‌کنیم، تسهیلات هم پرداخت می‌شود، وام به مبلغ ۸۵ الی ۱۰۰ میلیون تومان هزینه ساخت را در نظر می‌گیریم و کمک خواهیم کرد‌. تقاضای خودمالک و معرفی به بانک داشتیم، سامانه اقدام ملی برای همه یکسان است، در اقدام ملی تأکید شده که ضوابط شهرداری رعایت شود.
فارس: در ارتباط با وضعیت مسکن مهر بگویید.
در مازندران در سه بخش در زمین‌های دولتی ۸۴ درصد تحویل شده و ۱۶ درصد یک‌هزار  و ۴۰۰ واحد باقی مانده است، در بخش ۹۹ ساله تعاونی‌ها، ۶۰‌ درصد تحویل شده، ۴۰ درصد باقی مانده است، در بخش خودمالک ۹۷.۵ درصد تحویل شده و ۲.۵ درصد باقی مانده است، ۳ هزار و ۹۰۰ واحد از کل ۶۰ هزار واحد باقیمانده داریم، پروژه به پروژه است.
* فارس: بحث میارکلا به کجا رسید؟
میارکلا روی غلتک افتاده است، در بحث خدمات زیربنایی در حال پیگیری است، خط لوله آب وصل شده، بحث فاضلاب در مرحله نهایی طراحی هستیم، اتصال به شبکه جویبار می‌شود، مشکل متقاضی داشتیم الان استقبال داریم، امیدواریم تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری برسد.
* فارس: مشکلات مسکن مهر تمام خواهد شد؟
به‌جز آن دسته از پروژه‌هایی که مشکل حقوقی دارند، بقیه موارد مسکن مهر، انتظار داریم تا پایان سال رفع شوند، ۷ درصد مسکن مهر دچار مشکل هستند، به‌صورت میدانی پیگیر مشکلات هستیم.
 طرح مسکن ملی توسط بنیاد مشکن در سطح استان در حال اجراست، حدود ۴ هزار پروژه از ۶۰ هزار پروژه مسکن مهر باقیمانده که مسؤولان امر در حال پیگیری برای رفع مشکلات هستند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 429903

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429903/تأمین-زمین-۲-هزار-۳۰۹-واحد-اجرای-طرح-مسکن-ملی-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com