کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقوی: پروتکل بهداشتی لیگ برتر والیبال با رده‌های سنی متفاوت است

11 تير 1399 ساعت 11:10

سرپرست دبیری فدراسیون والیبال گفت: پروتکل بهداشتی رقابت‌های لیگ برتر با مسابقات رده‌های سنی متفاوت است.


به گزارش بلاغ به نقل ازمیلاد تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار ، درمورد اینکه چرا رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور برگزار خواهد شد، اما مسابقات رده‌های سنی لغو شده است، اظهار داشت: دو پروتکل بهداشتی متفاوت برای این دو رویداد وجود دارد. در لیگ برتر عوامل و نفرات درگیر با آن کمتر هستند و بعد از مسابقه هم هر بازیکنی راهی باشگاه خود می‌شود. ضمن اینکه متولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لیگ برتر، باشگاه‌ها هستند.
وی ادامه داد: در لیگ برتر تمام مراقبت‌های قبل و بعد از مسابقات برعهده باشگاه‌ها است. برای مثال شاهد هستیم که تیم‌ها برای شروع تمرینات خود از بازیکنان تست کرونا می‌گیرند. هزینه تست‌ها هرچه که باشد برعهده باشگاه خواهد بود، اما در رقابت‌های قهرمانی کشور شرایط کاملاً فرق می‌کند.
سرپرست دبیری فدراسیون والیبال، خاطرنشان کرد: در مسابقات رده‌های سنی، تیم‌هایی از سراسر کشور دور هم جمع می‌شوند و مسابقه می‌دهند. آنها در طول یک هفته یا 10 روزی که درنظر گرفته می‌شود مجبور هستند با هم زندگی کنند و اگر تنها یک نفر در آن جمع به کرونا مبتلا باشد، یعنی ما این ویروس را به سراسر کشور منتقل کرده‌ایم.
وی افزود: موضوع دیگر هم اینکه هزینه‌ای برای برگزاری این مسابقات درنظر گرفته نشده است. به هر حال غیر از برگزاری باید پروتکل‌هایی هم رعایت شود که قطعاً هزینه‌های زیادی دارد. کنترل شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لیگ برتر خیلی راحت‌تر از سایر مسابقات است. ضمن اینکه ما تاکنون شرایط کرونا را هم تجربه نکرده‌ایم. بنابراین تا اعلام دوباره ستاد ملی کرونا مسابقات لغو خواهد بود.
تقوی درمورد برگزاری لیگ برتر با 12 یا 14 تیم و تناقض در اظهارات مسئولان فدراسیون، تصریح کرد: ما سال گذشته 13 تیم در لیگ برتر داشتیم و 2 تیم هم از دسته اول صعود کردند. درجلساتی که داشتیم مقرر شد با توجه به شرایط امسال تیمی سقوط نکند، اما در این بین تیمی مانند اراک درخواست کناره‌گیری از لیگ را داشت.
وی ادامه داد: تیم کاله هم اعلام کناره‌گیری کرد، اما هراز سهمیه آن را گرفت. تیم پیام که سال گذشته به دلیل بدهی از لیگ برتر کنار گذاشته شده بود امسال اعلام آمادگی کرده است و نسبتاً به رای سال گذشته هم اعتراض دارد. قرار شد مسئولان پیام مستندات خود را ارائه کنند تا ما بهتر شرایط را بررسی کنیم.
سرپرست دبیری فدراسیون والیبال گفت: ظرفیت بالاقوه ما در لیگ برتر 14 تیم و ظرفیت بالافعل‌مان هم 12 تیم است. هنوز هیچ تیمی مدارک خود را کامل نکرده و به همین دلیل ما تا 15 تیر ماه که زمان تسویه حساب‌ها است، برای اعلام اسامی و تعداد تیم‌ها صبر خواهیم کرد. در آیین‌نامه پیشنهادی لیگ آمده که لیگ برتر فقط با 12 تیم برگزار شود و در شرایط اضطرار مثل کرونا که امسال با آن درگیر هستیم حضور 14 تیم هم ممکن است.
وی درمورد اینکه چرا اسام تیم‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند را اعلام نمی‌کنید، اظهار داشت: تیم‌های لیگ برتری سال گذشته که خودشان اعلام انصراف نکرده‌اند برای ما به منزله حضور است. تیم شهرداری قزوین، سال گذشته با اختلاف یک امتیاز عنوان سوم را در لیگ دسته اول کسب کرد و اگر جایی در لیگ خالی شود، قطعاً اولویت با آنها است. بنابراین تیم‌های سال گذشته به همراه آذرباتری ارومیه و هورسان رامسر تیم‌هایی هستند که در لیگ برتر خواهند بود. تنها در این بین اراک اعلام انصراف کرده و پیام هم نسبت به شرایط اعتراض دارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 429893

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429893/تقوی-پروتکل-بهداشتی-لیگ-برتر-والیبال-رده-های-سنی-متفاوت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com