تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۲۹۸۸۲
روسیه اعلام کرده که ترکیه بدون مجوز مسکو حق صادرات مجدد سامانه «اس-400» را ندارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در حالیکه برخی مقامات آمریکایی روز سه شنبه در زمینه خرید سامانه «اس-400» ساخت روسیه ابراز تمایل کردند، اما مسکو اعلام کرده که بدون مجوز کشور سازنده این کار غیرممکن است.
به گزارش خبرگزاری «رویترز»  به نقل از «اینتر فکس» یک سخنگوی دولت روسیه در این زمینه اظهار داشت که ترکیه نمی‌تواند سامانه دفاع موشکی اس-400 را بدون مجوز مسکو به کشور دیگری صادر کند.
این در حالی است که سناتور آمریکایی  «جان تون» متممی را برای لایحه بودجه نظامی ۲۰۲۱ آمریکا پیشنهاد کرده که ذیل آن، واشنگتن می‌تواند سامانه اس-۴۰۰ را از ترکیه خریداری کند. این سناتور آمریکایی طرح مذکور را با هدف پایان دادن به بن‌بست سیاسی و دیپلماتیکی که واشنگتن و آنکارا به دلیل خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه به آن رسیده‌اند،‌ پیشنهاد کرده است.
وزارت خارجه آمریکا تهدید کرده هر کشوری که از روسیه این سامانه‌ها را خریداری کند، تحریم می‌شود. کاخ سفید نیز طبق لایحه بودجه نظامی ۲۰۲۰، مکلّف است ترکیه را تا پایان سال به صورت کامل از برنامه تولید مشترک «اف-۳۵» کنار بگذارد و حتی تحویل مابقی جنگنده‌های خریداری شده را نیز تعلیق کند
«اسماعیل دِمیر» معاون وزارت دفاع ترکیه در امور صنایع دفاعی چندی پیش گفته بود در مذاکرات با طرف روسی بر سر خرید دومین سامانه پدافند موشکی، به توافق کلی رسیده‌اند .





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما