کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پنتاگون طرح خروج ۹۵۰۰ نظامی خود از آلمان را ارائه کرد

11 تير 1399 ساعت 10:10

وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که طرح خروج ۹۵۰۰ نظامی این کشور از آلمان به رئیس جمهور ارائه شده است.


به گزارش بلاغ به نقل از«جاناتان هافمن» دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور عمومی روز سه شنبه گفت که وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش روز گذشته درباره طرح‌های بازاستقرار ۹۵۰۰ نظامی از آلمان به رئیس جمهور گزارش ارائه کردند.»
وی که طی بیانیه‌ای این مطلب را عنوان می‌کرد، افزود: «این طرح که مورد تایید قرار گرفته نه تنها با دستور رئیس جمهور تطابق دارد بلکه بازدارندگی در برابر روسیه را افزایش داده و ناتو را تقویت می‌کند و به متحدان اطمینان داده و انعطاف پذیری راهبردی آمریکا را نیز افزایش می‌دهد و از نیروهای مسلح ما و خانواده‌هایشان مراقبت می‌کند.»
اوایل ماه جاری گذشته میلادی ترامپ اعلام کرد که قصد دارد حدود ۱۰ هزار نظامی را از آلمان خارج کند.
تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان از آلمان به دلیل عدم هزینه کردن کافی برلین در زمینه دفاعی است. در حالی که آمریکا از کشورهای ناتو خواسته تا دست کم ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در زمینه دفاعی هزینه کنند آلمان تنها ۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های دفاعی می‌کند.
ترامپ پیشتر در سخنانی گفته بود: «ما در حال حفاظت از آلمان هستیم اما آنها تخلف مالی دارند. این هیچ معنایی ندارد. بنابراین من می‌گویم که قصد داریم تا تعداد نظامیان در آلمان را تا ۲۵ هزار نفر کاهش دهیم.»





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 429880

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429880/پنتاگون-طرح-خروج-۹۵۰۰-نظامی-خود-آلمان-ارائه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com