تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۴۲۹۸۷۹
وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که در گفت‌وگوی تلفنی با مذاکره کننده ارشد طالبان از وی خواسته تا این گروه به تعهد خود در عدم حمله به آمریکایی‌ها پایبند باشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه از گفت‌وگوی تلفنی با مذاکره کننده ارشد گروه طالبان خبر داد.
پامپئو گفت که در این گفت‌وگوی تلفنی از مذاکره کننده ارشد طالبان خواستم که این گروه به تعهد خود در عدم حمله به نیروهای آمریکایی پایبند باشد. 
روز سه‌شنبه  وزیر خارجه آمریکا از طریق ویدیو کنفرانس با «ملا عبدالغنی برادر»، معاون سیاسی گروه طالبان در مورد آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و کاهش خشونت در افغانستان بحث و گفت‌وگو کرد.
توافق‌نامه‌ صلح میان آمریکا و گروه طالبان در تاریخ 10 اسفند سال گذشته در شهر دوحه، پایتخت قطر به امضا رسید. مطابق این توافق‌نامه، قرار بود که پنج‌هزار زندانی طالبان در ازای یک‌هزار زندانی این گروه آزاد شوند و به دنبال آن مذاکرات بین‌الافغانی نیز آغاز شود.
همچنین بر اساس این توافق‌نامه، آمریکا در ۱۳۵ روز پس از امضای آن، شمار نیروهایش در افغانستان را به هشت‌هزار و ۶۰۰ نفر کاهش می‌دهد. شمار باقی‌مانده نیروهای آمریکایی و ائتلاف نیز در جریان 9 ماه و نیم پس از آن پایگاه‌های‌ خود در افغانستان را ترک خواهند کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴