تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۲۹۸۷۸
نیروی دریایی آمریکا از افزایش حضور ناو گروه‌های خود در آب‌های اقیانوس آرام و هند برای مواجهه احتمالی با ارتش چین خبر داده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازآمریکا از افزایش حضور نظامی خود در آب‌های اقیانوس‌های هند و آرام  در بحبوحه تشدید تنش با چین خبر داده است.
به نوشته وبگاه «ایندیا تودی» فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا در بیانیه‌‌ای بدین منظور اعلام کرده که ناوگروه‌های «یو اس اس نیمیتز» و «رونالد ریگان»  در حال انجام عملیات در دریای فیلپیین هستند و کشتی‌ ها و هواپیماهای این ناوگروه طی ماوریت‌های هماهنگ  از 28 ژوئن (یکشنبه 8 تیر) در آب‌های بین‌المللی مشغول فعالیتند.
آمریکا دلیل تحرک جدید نظامی خود در منطقه را کمک به آزادی دریانوردی در آب‌های منطقه عنوان کرده است. این در حالی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته از بازنگری استقرار نیروهای این کشور در سطح جهان برای اطمینان از اتخاذ موضع مستحکم  در تقابل با ارتش چین  و آنچه که تهدید نظامی این کشور علیه هند، مالزی ،اندونزی  و فیلیپین خواند، اعلام کرد.
این در حالی است که  برخی منابع از تشکیل  جبهه‌ای  متشکل از آمریکا، هند و برخی کشورهای دیگر برای مواجهه با چین خبر دادند. به نوشته وبگاه «کرانیکل» صحبت‌هایی از احتمال تشکیل جبهه مشترک از سوی هند، ژاپن، آمریکا و استرالیا برای مواجهه با نیروی دریای چین می‌رود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴