تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۵
کد مطلب : ۴۲۹۸۵۰
اینترپل ‌تروریست‌های آمریکایی را تعقیب نخواهد کرد، به همان دلیل که در استرداد متهمان اقتصادی تعلل کرد و FATF هم پیگیر قاتلان فرمانده بزرگ مبارزه با ‌تروریسم نخواهد شد، درست به همان دلیل که آمریکا ژنرال سلیمانی و همرزمانش در سپاه پاسداران را دشمن می‌دارد.
۰
plusresetminus
اینترپل و FATF در تعقیب قاتلان سردار سلیمانی با قاتلان همراه شدند

به گزارش بلاغ، روز دوشنبه  دادستان تهران اعلام کرد «۳۶ نفر از افرادی که در ‌ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آنها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق اینترپل (پلیس بین‌الملل) صادر شده است.

وی عنوان اتهامی این افراد را «قتل» و «اقدام  ‌تروریستی» اعلام کرد و افزود: در راس این فهرست دونالد ‌ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.

هوک: اینترپل دخالت نمی‌کند
تنها ساعتی پس از این اظهارات، «برایان هوک» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران که در سعودی به سر می‌برد طی  کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «عادل الجبیر» وزیر مشاور پادشاه  این کشور در امور خارجه، به آن واکنش نشان داد و ضمن تبلیغاتی دانستن این اقدام از سوی جمهوری اسلامی گفت: «ارزیابی ما این است که اینترپل در این زمینه دخالت نکرده و هشدار قرمز منتشر نخواهد کرد. اقدام ایران را جدی نگیرید».

اینترپل: در مسائل سیاسی دخالت نمی‌کنیم!
 نکته قابل تأمل یک مقام آگاه در دبیرخانه پلیس بین‌الملل در گفت‌و‌گو با یورونیوز فارسی ادعای رئیس میز اقدامات ضدایرانی در آمریکا را تایید کرد و گفت: «طبق ماده ۳ اساسنامه اینترپل، این سازمان از هرگونه مداخله در فعالیت‌هایی با ماهیت سیاسی، نظامی، مذهبی یا نژادی قویا منع شده است.»
این مقام آگاه همچنین گفته است: «هر زمان که چنین درخواستی به دبیرخانه ما ارسال گردد، ما بر مبنای اساسنامه و مقررات خود آنها را در نظر نمی‌گیریم و به آن ‌ترتیب اثر نمی‌دهیم.»

پاسخ اینترپل و هوک به حامیان FATF !
این واکنش اینترپل و هوک پیش از آنکه در پاسخ به اظهارات دادستان تهران باشد، پاسخی به دولتمردان و مدعیان اصلاحات است که در ماجرای تصویب FATF با دوگانه‌سازی‌های جعلی و دروغین، به اعتبار بخشی به این سازمان‌ها و نهادهای اصطلاحا بین‌المللی می‌پرداختند و ضمن متهم کردند منتقدان به «سیاسی‌کاری» مدعی بودند که برای توسعه و پیشرفت کشور و تعامل با دنیا  باید به این نهادها بپیوندیم و با آنها تعامل کنیم.

یک سایت حامی‌FATF، دو سال قبل نوشته بود «چرا ما عضو FATF  نشویم و استرداد فرماندهان ارتش جنایتکار اسرائیل و بانیان آمریکایی تحریم‌ها علیه ایران را نخواهیم؟ چرا خودمان را از این امتیاز محروم کنیم؟ FATF را تصویب کنیم و ژنرال‌های اسرائیلی را تحویل بگیریم!».

چرا اینترپل و FATF ‌تروریست‌های آمریکایی را تعقیب نمی‌کنند؟
این در حالی است که FATF مدعی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی ‌تروریسم در جهان است اما گردانندگان آمریکایی و اروپایی آن، ۷۶درصد پولشویی‌های بزرگ را مرتکب می‌شوند و بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان ‌تروریسم هم هستند اما FATF در مقابل ‌ترور سردار سلیمانی سکوت اختیار کرد- بلکه در طرف ‌تروریست‌های آمریکایی- قرار گرفت.

قابل تأمل‌تر اینکه همین کشورها ضمن حمایت از گروه‌های جنایتکار تروریستی، جنبش‌های مردمی مقاومت در لبنان و فلسطین و عراق و یمن و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را  ‌تروریستی معرفی می‌کنند؛ اکنون باید از دولتمردان گرفته چهره و شخصیت‌های اصلاح‌طلب حامی ‌FATF و رسانه‌های زنجیره آنها پرسید: چرا FATF (کارگروه مبارزه با جرائم سازمان‌یافته و تامین مالی ‌تروریسم) یا اینترپل و شورای امنیت، درباره یک اقدام ‌تروریستی آشکار موضع نمی‌گیرند؟

سپهبد شهید قاسم سلیمانی شناخته‌شده‌ترین فرمانده مبارزه با ‌تروریسم در دنیا بود که سر افعی داعش و جبهه النصره را در عراق و سوریه به سنگ کوبید. او و همراهانش در حالی بزدلانه توسط آمریکا ‌ترور شدند که به دعوت دولت عراق به بغداد سفر کرده بودند.

در چنین شرایطی اینترپل اما  به راحتی اعلام می‌کند ‌تروریست‌های آمریکایی را تعقیب نخواهد کرد، درست به همان دلیل که در استرداد متهمان اقتصادی مانند خاوری و مرجان شیخ‌الاسلامی و غلامرضا منصوری، تعلل کرد و FATF هم پیگیر قاتلان فرمانده بزرگ مبارزه با ‌تروریسم نخواهد شد، درست به همان دلیل که آمریکا ژنرال سلیمانی و همرزمانش در سپاه پاسداران را دشمن می‌دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما