تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۴۲۹۸۳۲
پسر رهبر جنبش اسلامی نیجریه از شرایط نامساعد جسمانی پدرش در زندان‌های دولت این کشور خبر داد.
۰
plusresetminus
فرزند زکزاکی از وخامت حال پدر در زندان‌های نیجریه خبر داد

به گزارش بلاغ، «محمد ابراهیم زکزاکی» یکی از فرزندان شیخ «ابراهیم زکزاکی»، در گفت‌وگویی که به صورت آنلاین با روزنامه «پانچ» داشته، به جنایاتی اشاره کرده است که رژیم نیجریه علیه خانواده‌اش و جنبش اسلامی نیجریه مرتکب شده‌ است.

فرزندِ شیخ گفت: «در حین تشکیل اولین جلسه دادگاه، تیم حقوقی وی (زکزاکی) به قاضی اعتراض کردند که دسترسی آنها به موکلان شان محدود شده است. به همین دلیل، قاضی به سرویس امنیت نیجریه دستور داد تا والدین مرا تحویل مسئولان زندان دهند. در حال حاضر، به واسطه شیوع کووید-19، دادگاه تمامی درخواست‌های رسمی‌، که قاضی می‌بایست در این پرونده پی می‌گرفته، را نادیده گرفته است.»

به گزارش فارس، محمد ابراهیم درباره وضعیت سلامت والدینش در آخرین دیدار، گفت: «وقتی ارتش نیجریه در دسامبر 2015 به ما حمله کرد، پدر و مادرم متحمل جراحات مختلفی ناشی از اصابت گلوله شدند. پدرم یک چشم خود را از دست داد و چشم دیگرش نیز به شدت آسیب دید. او همچنین زمانی که در سازمان امنیتی نیجریه بود، دو بار سکته کرد و طبق گفته پزشکانی که آزمایشاتی را بر روی وی انجام داده‌اند، آثاری از مسمومیت با سرب و کادمیوم در خون وی مشاهده شده است. این‌ها نتیجه ترکش‌هایی است که در سر و دست چپ وی قرار دارد.» محمد ابراهیم افزود، در حقیقت می‌توان او را نابینا دانست.

بعد از عمل جراحی نهایی بر روی چشم دیگرش، بینایی‌اش بدتر شد.
محمد ابراهیم درخصوص مادرش نیز توضیح داد: «مادرم دست‌کم پنج بار مورد اصابت گلوله قرار گرفته است و به واسطه وجود ترکش‌های بزرگی از گلوله در ناحیه شکم وی که باید مدت‌ها پیش برداشته می‌شد، هر از گاهی دچار دردهای شدیدی در ناحیه شکم خود می‌شود. او ادامه داد: «او(مادرش) همچنین از درد شدید مفاصل رنج می‌برد و حداقل سه سال پیش باید تحت عمل جراحی تعویض زانو قرار می‌گرفت. امتناع سرویس امنیتی نیجریه از انجام این عمل باعث شده است که کارایی زانوهای مادرم تقریباً از بین برود.»

پسرِ رهبر جنبش اسلامی همچنین یادآور شده که شیخ زکزاکی و همسرش در راه اهدف خود، همچنین 6 فرزند شان را از دست داده‌اند. گفتنی است، در این خصوص اقدام مؤثری از طرف سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری صورت نگرفته است و در نیجریه نیز نه تنها شیخ، همسر ایشان و خانواده آنها در معرض فشار شدید مداوم هستند، بلکه شیعیان نیجریه هم وضع ناگواری دارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲