تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۲۹۸۱۴
وزیر امور خارجه آمریکا از توقف صادرات تجهیزات نظامی و فناوری های حساس به هنگ کنگ خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازرویترز، وزیر امور خارجه آمریکا از توقف صادرات تجهیزات نظامی و فناوری‌های حساس از سوی این کشور به هنگ کنک خبر داد.
«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا گفت که تصمیم حزب کمونیست چین برای نقض آزادی‌های هنگ کنگ موجب شده است تا واشنگتن در سیاست‌های خود درباره این منطقه تجدیدنظر کند.
این در حالی است که وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این هم اعلام کرده بود که واشنگتن صدور روادید برای شماری از مقامات حزب کمونیست چین را در ارتباط با تحولات هنگ کنگ محدود می‌کند.
بر اساس این گزارش، «مایک پمپئو» اعلام کرد که کشورش صدور روادید برای این مقامات را به دلیل تحولات مربوط به هنگ کنگ محدود می‌کند.
وی علت این محدودیت‌ها را اقدامات پکن درباره هنگ کنگ اعلام کرد.
این در حالی است که سنای آمریکا در ادامه دخالت‌های این کشور در امور سایر کشورها و برای تحت فشار قرار دادن چین در خصوص قانون امنیت ملی، تحریم‌های جدیدی را علیه پکن تصویب کرد.
بر اساس این گزارش، سنای آمریکا قانونی دوحزبی را برای تحریم بانک‌هایی که با مقامات چینی دخیل در قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ در ارتباط هستند به تصویب رساند.
سناتور دموکرات «کریس ون هولن» از ایالت مریلند و سناتور جمهوریخواه «پت تومی» از ایالت پنسیلوانیا طرح این تحریم را مطرح کرده بودند. این طرح تحریمی با حمایت دو حزب اصلی آمریکا مطرح شده است و پیش از آنکه برای اجرایی شدن به کاخ سفید ارسال شود باید مجلس نمایندگان نیز آن را به تصویب برسانند.
در جریان برگزاری سومین جلسه از سیزدهمین نشست سراسری کنگره ملی خلق چین در تاریخ بیست و هشتم ماه مه، تصمیماتی در ارتباط با ایجاد و بهینه‌سازی ساختار حقوقی و سازوکار اجرایی قوانین مربوط به منطقه اداری ویژه هنگ‌کنگ با هدف حراست از امنیت ملی در این حوزه اتخاذ شد و به تصویب رسید.
طی چند ماه اخیر تنش میان آمریکا و چین به بهانه‌های مختلف افزایش یافته است. اوایل ماه جاری میلادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مصوبه‌ای را امضا و آن را قانونی کرد که قانون حقوق بشر اویغور ۲۰۲۰ نام دارد و هدف آن تحریم مقامات چینی است که واشنگتن مدعی است در سرکوب اقلیت مسلمانان اویغور دخیل هستند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما