تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۲۹۸۰۲
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور صادرات تجهیزات دفاعی و فناوری‌های حساس به هنگ‌کنگ را متوقف می‌کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه خبر داد که واشنگتن صادرات تجهیزات دفاعی و فناوری‌های حساس به هنگ‌کنگ را متوقف می‌کند.
مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه نیز از اعمال محدودیت صدور روادید این کشور علیه برخی از مقام‌های حزب کمونیست چین به بهانه «تضعیف خودمختاری هنگ‌کنگ» خبر داد.
به ادعای پامپئو برخی از مقامات کنونی و سابق چین به طور مستقیم مسئول تضعیف خودمختاری در هنگ‌کنگ بوده و به نقض حقوق در چین پرداخته‌اند.
مقام‌های آمریکایی در هفته‌های اخیر به بهانه تصویب قانون «امنیت ملی هنگ‌کنگ» در کنگره ملی خلق چین، جنجال‌های بسیاری درباره نقض خودمختاری این منطقه ایجاد کرده‌اند اما دولت مرکزی چین ضمن رد این جنجال‌ها، مسائل مرتبط با هنگ‌کنگ را مساله‌ای داخلی خوانده و به شدت دخالت‌های خارجی را رد کرده است.
هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. این منطقه، دارای بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰