تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۲۹۷۹۱
معاون بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: نیروگاه‌های برق‌آبی کشور با تولید 139 هزار مگاوات ساعت، سهم 11 درصدی را در تأمین انرژی شبکه به عهده داشته‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازجلال الدین حجتی معاون بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در گفتگو با خبرنگار  ضمن بیان جزئیات مصرف برق در کشور، اظهار داشت: در ساعت 12:40 روز 31 خردادماه اوج مصرف برق در کشور به رقم 57 هزار و 290 مگاوات رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 6 درصد افزایش داشته است.
معاون بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیرو، ضمن تاکید بر نقش نیروگاه‌های برق‌آبی در تامین برق کشور، ادامه داد: نیروگاه‌های برق‌آبی کشور با تولید 139 هزار مگاوات ساعت، سهم 11 درصدی را در تأمین انرژی شبکه به عهده داشته‌اند و در این روز میزان تولید انرژی نیروگاه‌های شرکت آب و نیرو 38 هزار 300 مگاوات ساعت بوده که بیشترین میزانی است که در سال جاری رقم خورده است.
حجتی، تأکید کرد: در پیک لحظه‌ای مصرف شبکه، نیروگاه‌های برق‌آبی با 82 درصد ظرفیت نصب‌شده در تأمین پیک مصرف مشارکت داشته‌اند و بار دیگر نقش خود در پاسخگویی به نیاز شبکه برق کشور را نشان دادند.
*نقش نیروگاه‌های برق آبی در تامین برق کشور
وی با اشاره به شروع زودهنگام گرما از نیمه دوم خرداد، افزود: نیاز شبکه سراسری به انرژی برق‌آبی افزایش یافته و نیروگاه‌های آبی و نیروگاه‌های شرکت آب و نیرو کمک شایانی به پایداری شبکه داشته‌اند.
حجتی در پایان اظهار داشت: کلیه واحدهای نیروگاهی شرکت آب و نیرو در آمادگی کامل به سر می‌برند و با توجه به حجم مناسب ذخیره شده در مخازن سدها، امید است مشارکت حداکثری در تأمین پیک تابستان را به عمل آورند.
گفتنی است بیشترین میزان انرژی برق‌آبی در نیروگاه‌های کارون4، گتوند، سیمره، رودبار لرستان، داریان، سردشت، لوارک و... تولید شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما