مدیرکل آزمایشگاه فنی‌ومکانیک خاک مازندران خبر داد

راه‌اندازی سامانه مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی در مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۴۲۹۷۴۴
مدیرکل آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک مازندران از راه‌اندازی سامانه مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی در استان خبر داد.
۱
plusresetminus
راه‌اندازی سامانه مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی در مازندران
به گزارش بلاغ، علی کریمی‌بنائی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در حال حاضر با راه‌اندازی سامانه، امکان مشاهده آنلاین تمامی گزارش‌های نتایج آزمایش‌های انجام شده در سطح استان برای کارفرمایان درسامانه"آزمایشگاه من" از طریق آدرس اینترنتی my.tsml.ir فراهم  شده است.

وی تصریح کرد: این سامانه که در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه دولت الکترونیک وافزایش بانک‌های اطلاعاتی و برخط راه‌اندازی شده است و امکان مشاهده لحظه‌ای وضعیت کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی را برای کارفرمایان مقدورساخته است، درچهارمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل درسال 1398 توسط مقام عالی وزارت راه وشهرسازی به بهره برداری رسید.

مدیرکل آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک مازندران افزود: کنترل کیفیت به عنوان روشی برای ارزیابی و سنجش کیفیت استاندارد محصول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انجام اقدامات اصلاحی به موقع در صورت مشاهده انحراف از استانداردها و مشخصات تعیین شده درروند تولید محصول و اجرای پروژه برای کارفرمایان وناظرین بسیار مهم است.

این مسئول ادامه داد: در مدیریت نوین اخذ تصمیمات درست و سریع نیازمند دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق، برخط و ارزان بوده که استفاده از روش‌های سنتی مرسوم  علاوه بر زمان بربودن جمع‌آوری اطلاعات آنها و انجام مکاتبات اداری لازم، از نظر صحت اطلاعات دریافتی نیز قابلیت اطمینان زیادی نداشته ضمن اینکه دارابودن اطلاعات به روز و تصمیم‌گیری‌های مدیریتی سریع امکان دستیابی به سطح بالاتری از کیفیت واثربخشی را فراهم می‌کند.

کریمی‌بنائی با اشاره به اینکه این موارد یکی از دلایل اصلی تهیه و راه اندازی این سامانه در کشور بود، خاطرنشان کرد: در این سامانه به محض انجام آزمایش و تهیه گزارش نتایج، امکان مشاهده آن به صورت برخط برای کارفرما امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: از دیگر مزایای این سامانه، با ایجاد بانک اطلاعاتی قوی، به کارفرمایان این امکان را می‌دهد  به تمامی اطلاعات کیفی پروژه از شروع تا انتهای پروژه دسترسی داشته باشند و از طریق این سامانه بدون نیاز به مراجعه حضوری، مشتریان می‌توانند درخواست آزمایش را ارسال کرده و گزارش نهایی را دریافت کنند.

مدیرکل آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک مازندران بیان کرد: جعل اسناد توسط برخی از سودجویان همواره جزء چالش‌های پیش روی این اداره و کارفرما بوده و این سامانه باامکان اخذ استعلام اصالت گزارش با استفاده از کدپیگیری QR و انحصاری تولید شده برای هر گزارش فرصت سوء استفاده و جعل اسناد را از افراد کلاهبردار  سلب کرده است.

کریمی‌بنائی در پایان گفت: در حال حاضر تمامی گزارشات در سطح استان توسط اداره کل آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک در بستر این سامانه  تهیه می‌شود و کارفرمایان می‌توانند به منظور دریافت کدکاربری ورمز عبور با این اداره کل هماهنگی کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷