کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتاق بازرگانی ایران: نباید ناکارآمدی اقتصادی را پشت نقاب تحریم‌ها مخفی کرد

فارس , 8 تير 1399 ساعت 23:55

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: رهبر انقلاب حداقل در 15 سال گذشته روی چند نکته تأکید داشته‌اند و 50 بار به موضوع تولید و اقتصاد‌ اشاره کرده‌اند.


به گزارش بلاغ، غلامحسین شافعی در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اظهار داشت: با توجه به بحران‌های متعدد داخلی و خارجی و به‌ویژه با وقوع شیوع کرونا این روزها شرایط سخت اقتصادی آن‌قدر بر همگان عیان است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را در پرده ابهام نگاه دارد.

وی با بیان اینکه برخی از محققین و نخبگان معتقدند تحریم‌ها باعث همه مشکلات و معضلات کنونی است افزود: البته نباید ناکارآمدی اقتصادی و فقر اهلیت حرفه‌ای تصمیم‌گیران اقتصادی را در دوره‌های گذشته پشت نقاب تحریم‌ها مخفی کرد.

 رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت:‌ به دلیل شرایط حساس کشور این‌بار از یک زاویه و نگاه دیگری مسائل را بیان می‌کنم. رهبر انقلاب حداقل در 15 سال گذشته روی چند نکته تأکید داشته‌اند و 50 بار به موضوع تولید و اقتصاد‌ اشاره کرده‌اند. مشکلات کشور برگرفته از بخش تولید و ریشه مشکلات کشور در موضوع تولید است و حل مشکلات را باید در همین موضوع تولید جست‌وجو کرد.

وی گفت:‌ اصل 43 قانون اساسی دارای 9 بند است که در بند 8 آن آمده است جلوگیری از سلطه بر اقتصاد کشور توسط بیگانگان لازم است و در بند 9 بر افزایش تولید کشاورزی، دامی ‌و صنعتی که نیاز عمومی را تعیین می‌کند، تأکید شده تا کشور به مرحله خودکفایی برسد.

 شافعی ادامه داد: یقینا این بدان معنا نیست که ما دور کشور را دیوار کشیده و معامله با جهان نداشته باشیم. در اهمیت این موضوع و موضوع تولید و شعار سال اگر به کتاب «هنر تحریم»(نوشته طراح تحریم‌های ضدایرانی در آمریکا) مراجعه شود در صفحه 89 آن مشاهده می‌کنیم که آمده، این هنر تحریم است و هدف اصلی تحریم، مشاغل حوزه تولید است و تحریم در مقابل تولید کارساز می‌شود. این مطلب بیان‌شده در این کتاب اهمیت اصل 43 قانون اساسی در رابطه با تولید و همچنین ارزش فرمایشات مقام معظم رهبری بر تأکید به مقوله تولید را نشان می‌دهد.


کد مطلب: 429729

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429729/رئیس-اتاق-بازرگانی-ایران-نباید-ناکارآمدی-اقتصادی-پشت-نقاب-تحریم-ها-مخفی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com