تاریخ انتشاردوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۴۲۹۷۲۶
رئیس آموزش و پرورش آمل گفت: مدارس دولتی هیچ گونه شهریه در زمان ثبت نام نباید دریافت کنند؛ مگر اینکه انجمن مدرسه مسائل و مشکلات را مطرح کند و بعنوان کمک به مدرسه مبلغی در نظر بگیرد که نباید اجباری برای دانش آموزان باشد.
۰
plusresetminus
دریافت شهریه در مدارس دولتی ممنوع/آمادگی برگزاری کلاس‌های غیرحضوری را داریم
عباس مرزبند در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه 65 هزار دانش آموز در در مدارس شهرستان آمل مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: 490 مدرسه در این شهرستان وجود دارد که هر ساله تقریبا 5 هزار ورودی و همین تعداد فارق التحصیل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مدارس دولتی هیچ گونه وجهه در موقع ثبت نام نباید بگیرند، عنوان کرد: مدارس تیزهوشان، نمونه و شاهد مبلغ مصوبه خاصی دارند، در مدارس هیئت امنایی نیز در جلسه ای با شورای آموزش و پرورش در نظر گرفته می شود، که میانگین 500 الی 600 خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش آمل هزینه مدارس غیرانتفاعی را به تناسب نوع مدرسه، سابقه و خدمات متفاوت دانست و اظهار کرد: خانواده ها با ورود به سامانه از هزینه دقیق اطلاع پیدا خواهند کرد، اما بطور میانگین از 3 میلیون تا 6 میلیون است که  اگر کلاس ها غیر حضوری شود، شهریه ها کمتر خواهد بود؛ بعنوان مثال یکی از مدرسه ابتدایی که بخاطر فوق برنامه های مشخصی که دارد 3 میلیون و 743 هزارتومان دریافت می کند.

وی تاکید کرد: مدارس دولتی هیچ گونه شهریه در زمان ثبت نام نباید دریافت کنند؛ مگر اینکه انجمن مدرسه مسائل و مشکلات را مطرح کند و بعنوان کمک به مدرسه مبلغی در نظر بگیرد که نباید اجباری برای دانش آموزان باشد.

مرزبند وضعیت کیفی آموزش را در اولویت خواند و خاطرنشان کرد: کلاس های آموزشی الکترونیک، سواد رسانه ای برای همکاران برگزار خواهیم کرد تا اگر مجبور به برگزاری کلاس های بصورت مجازی شویم، در تولید محتوا آموزشی مشکلی نداشته باشیم.

وی از شرایط برگزاری مدارس در زمان کرونا بیان کرد: تابع دستورات ستاد کرونا هستیم، امیدواریم کلاس ها بصورت حضوری برگزار شود، اما برای کلاس های غیر حضوری نیز امادگی داریم و مقدمات هر دو شرایط را برای سال جدید فراهم می کنیم تا به بهترین نحو آموزش داده شود.

رئیس آموزش و پرورش تصریح کرد: 4 هزار و 300 همکار در مدارس مشغول فعالیت هستند، در برخی مدارس ابتدایی تعدادی معلم نیاز داریم که قرار است تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وی از افزایش چاقی در 40 تا 50درصد دانش آموزان خبر داد و اظهار کرد: در دختران بیشتر از پسران، شهری ها بیشتر از روستایی ها و مدارس غیر دولتی بیشتر از مدارس دولتی با افزایش چاقی روبه رو هستیم.

این مسئول فعالیت معلمان را در زمان کرونا بیشتر دانست و یادآور شد: با وجود کرونا در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی دانش آموزان هستند.

مرزبند در پایان خاطرنشان کرد: با شیوع بیماری کرونا، برنامه ای برای هر چه بیشتر و فرهنگسازی ورزش داستیم که 6 هزار فیلم و عکس از برنامه پویش ورزش در منزل انجام شد که فعالیت خوبی بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما