کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خبر داد

هدایت صندوق بیمه روستایی به سمت بازار بورس/امکان انتقال سوابق بیمه‌ای به بیمه روستایی فراهم می‌شود

8 تير 1399 ساعت 21:46

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه نوع سرمایه گذاری صندوق به سمت بازار بورس هدایت شده است؛ گفت: سعی کردیم به جای شرکت‌داری و خرید شرکت، از ظرفیت بازار بورس برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم برای روستاییان و عشایر، استفاده کنیم.


به گزارش بلاغ،  علی شیرکانی، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران با بیان اینکه یک میلیون و 800 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستائیان و عشایر کشور هستند، اظهار کرد: این افراد سرپرستان خانوار بوده و با شمار اعضای تبعی به بیش از 5 تا 6 میلیون نفر می‌رسد.

وی افزود: در استان مازندران نیز 105 هزار نفر بیمه اجتماعی بوده که بیش از 4 هزار و 300 نفر مستمری بگیر هستند.

معاون وزیر و مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور، خاطرنشان کرد: ساختار صندوق اجتماعی جوان و میزان پرداختی آن نسبت به تامین اجتماعی کمتر است؛ اما کمک دولت به این صندوق بی سابقه و بی نظیر است.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس توافق اولیه تا پایان تیرماه امکان انتقال سوابق بیمه‌ای، بیمه شدگان به این صندوق فراهم می‌شود؛ مطرح کرد: کارهای کارشناسی این انتقال در سازمان تامین اجتماعی در حال انجام است و موافقت اولیه این برنامه نیز اخذ شده است و با اجرای این برنامه بخش زیادی از مشکلات بیمه شدگان اجتماعی کشاورزان و روستاییان رفع می‌شود.

شیرکانی ادامه داد: در حال حاضر یک سوم بودجه کشور مربوط به تامین اجتماعی و 60 درصد بودجه نیز مختص اعضای شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه نوع سرمایه گذاری صندوق به سمت بازار بورس هدایت شده و از این رو این صندوق یکی از موفق‌ترین صندوق‌ها در کشور بوده است، عنوان کرد: نباید به سمت سهامداری بالای 40 درصد برویم و سعی کردیم به جای شرکت‌داری و خرید شرکت به سمت بازار بورس برویم.

معاون وزیر و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور، اعلام کرد: برای صیانت از سرمایه موجود در صندوق، ما به نوعی غیر مستقیم داریم برای روستاییان و عشایر، سرمایه گذاری بورسی می‌کنیم تا از این ظرفیت‌هایی که طی یک سال اخیر در بورس شکل گرفته است، استفاده کنیم.

این مسئول گفت: طی سال گذشته به نسبت سال قبل یعنی 97، رشد فعال افزاد بیمه شده ما نزدیک به 84 درصد بود؛ یعنی علاوه بر اینکه توانستیم سرمایه‌گذاری‌های خوبی را انجام دهیم، از آن سمت هم در توسعه بیمه نیز سال موفقی داشتیم.

شیرکانی تصریح کرد: هر چند این رشد، رقم بسیار بالایی است اما در واقعیت، در سطح جامعه تعداد زیادی از عشایر و روستاییان وجود دارند که تحت پوشش بیمه قرار ندارند و به همین دلیل، باید خدمات خود را در بین این جامعه، گسترش دهیم.

وی متذکر شد: برای اینکه خدمات سه گانه صندوق، ملموس‌تر شود، آمدیم و در کنار بسته‌های بلند مدت، یک سری بسته‌های کوتاه مدت تعریف کردیم؛ که تقریبا به 15 هزار نفر از اعضای صندوق، وام کم بهره بدون مراجعه به بانک و با ضمانت خود صندوق دادیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ما در سال گذشته، تعداد یک هزار نفر از روستاییان تحت پوشش خود را که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده بودند، طی یک برنامه ریزی به زیارت مشهد مقدس اعزام کردیم و استان مازندران از نخستین استان‌های اجرای این طرح در کل کشور بود.

این مسئول تاکید کرد: در سال گذشته نزدیک به 4 هزار پرونده فوتی در دست بررسی داشتیم که همگی را رسیدگی کردیم و ضمن صدور احکام جدید، حتی معوقات آن‌ها را نیز پرداخت کردیم.

شیرکانی یادآور شد: متاسفانه با انجام دستی محاسبات مستمری‌ها، دچار اشکالات و اشتباهاتی می‌شدیم که طی سال گذشته، بیش از 100 هزار پرونده را مجددا با استفاده از یک برنامه و بدون دخالت دست، بررسی و مابه‌التفاوت‌ها را پرداخت کردیم و عدالت در پرداخت را در عمل به اجرا گذاشتیم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های در دست اجرای سال گذشته که کرونا مانع از انجام آن شد این بود که ما در حال تغییر روند سنتی تشکیل پرونده به روش دیجیتال و الکترونیکی بود؛ یادآور شد: اجرای روش سنتی نیاز به یک ساختمان، با هزینه‌های جانبی و با قابلیت دسترسی کند بود که بستر آی‌تی این زمینه را فراهم کردیم و بنا داریم تا طی سال جاری، با اجرای کامل این طرح در کل کشور، فضای بایگانی‌های خود را خالی کنیم.

به گفته معاون وزیر و مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، استان مازندران جزو 7 استان برتر کشور در بیمه روستایی است که اقدامات خوبی تاکنون در آن انجام شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 429720

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429720/هدایت-صندوق-بیمه-روستایی-سمت-بازار-بورس-امکان-انتقال-سوابق-بیمه-ای-فراهم-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com