کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهلت نام‌نویسی مسابقات سراسری قرآن تمدید نمی‌شود

8 تير 1399 ساعت 16:20

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف نظر قطعی و صریحش را درباره عدم تمدید مهلت نام‌نویسی مسابقات سراسری قرآن اعلام کرد.



به گزارش بلاغ، موضوع تمدید مهلت نام‌نویسی در مسابقات سراسری قرآن‌کریم به یکی از چالش‌های این روزها در حوزه قرآنی تبدیل شده است. موضوعی که "مهدی قره‌شیخلو" رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف را برای چندمین بار مجاب کرد تا نظرش را در رسانه ملی اعلام کند.
وی شب گذشته در برنامه مصباح شبکه قرآن حضور یافت و با بیان اینکه پاسخگویی به مطالبات را وظیفه خود می‌داند، گفت:‌ به دنبال این هستیم که اگر تصمیمی اتخاذ می‌شود، علت آن تصمیم نیز تبیین شود تا همراهی بهتری در ادامه مسیر وجود داشته باشد.
برخی از رسانه‌های قرآنی در این روزها به دلیل پیگیری مخاطبان‌ و متقاضیانی که اصرار بر تمدید مهلت ثبت‌نام داشتند، این مطالبه را از سازمان اوقاف پیش گرفتند تا به نتیجه مطلوب برسد اما نظر صریح و قطعی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف این است که مهلت کافی برای نام‌نویسی در نظر گرفته شده است.
قره‌شیخلو گفت: تمام درخواست‌هایی که طی این روزها برخی جاماندگان از مسابقات در رسانه‌ها مطرح کرده‌اند، دریافت کرده‌ایم برخی از آنها بهانه‌های مختلفی اعم از شیوع کرونا، دشواری ثبت‌نام و بسیاری بهانه‌های دیگر را مطرح کرده‌اند. مخاطبان حوزه قرآنی عادت کرده‌اند در آخرین لحظات ثبت‌نام کنند.
وی گفت: که این ۷۶ روز ۹۵۴۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. بعد از پایان ۷۶ روز و درخواست مخاطبان برای تمدید زمان ثبت‌نام، این مهلت به مدت ۲۶ روز تمدید شده است. در این مدت ۱۱ هزار نفر دیگر ثبت‌نام کرده‌اند. در ادامه و پس از درخواست باز هم مهلت نام‌نویسی تمدید شد.
دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور با اشاره به اینکه نمودار سوم با موضوع سومین تمدید مسابقات در سال گذشته است، گفت: در سومین تمدید مسابقات به مدت ۴۶ روز دیگر تمدید شده است، یعنی در مجموع ۱۴۸ روز فرصت برای ثبت‌نام در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم وقت در نظر گرفته شده و نمودار در روزهای پایانی آخرین تمدید به صفر رسیده است. این موضوع برنامه‌ریزی‌ها را دچار اشکال می‌کند. وقتی زمانی برای ثبت‌نام اعلام می‌شود همه باید پای‌بند باشند که در زمان مقرر، ثبت‌نام کنند. این بی‌نظمی‌ها و تأخیر در ثبت‌نام، برنامه‌ریزی‌ها را به تأخیر می‌اندازد.
 


کد مطلب: 429705

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429705/مهلت-نام-نویسی-مسابقات-سراسری-قرآن-تمدید-نمی-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com