کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برقراری ارتباط سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با 6 سامانه دیگر

8 تير 1399 ساعت 13:35

امکان ارتباط سامانه تدارکات الکترونیکی دولت تاکنون با 6 سامانه دولتی فراهم و هنوز امکان این ارتباط با دو سامانه نظارت الکترونیکی (دیوان محاسبات کشور) و پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات (سازمان برنامه و بودجه) فراهم نشده است.



به گزارش بلاغ، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با مشارکت بخش غیردولتی و با هدف افزایش کارایی، شفافیت و سلامت معاملات دولتی طراحی و راه‌اندازی شده و در حال توسعه و تکمیل است.
این سامانه باید با امضای الکترونیکی معتبر و رعایت مقررات مربوط، امکان انجام تمام مراحل معاملات دولتی مانند در خواست استعلام، فراخوان، توزیع و دریافت اسناد، گشایش الکترونیکی پاکت‌ها یا پیشنهادها، انعقاد قرارداد و دادوستد وجوه و تضمینات و نیز هر گونه الحاق، اصلاح، فسخ، ابطال و خاتمه قرارداد را به طور الکترونیکی فراهم کند.
طبق بند (8) مصوبه هیات دولت به شماره 16145 . ت 53525 هـ مورخ 1393.2.16 باید کلیه سازمان‌ها و نهادهای متولی اطلاعات پایه یا ارائه دهنده مجوزهها از سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ... زیر ساخت لازم و قابل دسترسی به اطلاعات مورد نیاز ستاد را از طریق تعاملات الکترونیکی (وب سرویس) فراهم کنند، همچنین طبق بند (5) مصوبه فوق‌الذکر به منظور جلوگیری از ورود تکراری اطلاعات یکسان باید اطلاعات ورودی سایر سامانه‌ها نظیر سامانه‌های سازمان برنانه و بودجه کشور و ... توسط ستاد تغذیه شود. 
در این راستا در خصوص سازمان امور مالیاتی در حال حاضر اطلاعات فصلی بصورت وب سرویس به سازمان مذکور ارسال می‌شود. در خصوص سازمان برنامه و بودجه کشور نیز تفاهم‌نامه‌ای بین این مرکز و آن سازمان جهت تبادل داده ما بین سامانه‌های طرفین امضا و جلسات فنی کارشناسی برگزار  شد، لیکن برخی از کارها در مرحله پیاده‌سازی و بهره‌برداری از سوی آن سازمان متوقف مانده است. 
وضعیت ارتباط سامانه به شرح جدول زیر است: 

به گزارش فارس، بر این اساس ارتباط سامانه ستاد با سامانه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سامانه کارپردازی بانک ملی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (اشخاص حقوقی)، سامانه ثبت احوال کشور (اشخاص حقیقی)،  سامانه سازمان امور مالیاتی کشور انجام شده و ارتباط این سامانه با سامانه پروانه اصناف، سامانه سپام (بانک مرکزی جمهور اسامی ایران) و پایگاه معاملات و قرارداده‌های دستگاه‌های اجرایی (سازمان برنامه و بودجه کشور) انجام شده و  سامانه تشخیص صلاحت پیماکاران در حل انجام است. 
همچنین ارتباط سامانه ستاد با سامانه نظارت الکترونیکی (دیوان محاسبات کشور) و پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات (سازمان برنامه و بودجه کشور) انجام نشده است. 
*ایجاد گزارش‌های مدیریتی و نظارتی 
به منظور مدیریت و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در سامانه، ماژول گزارش‌های مدیریتی و نظارتی ایجاد شده و در حال تکمیل است و مهمترین گزارش‌ها به شرح جدول زیر است: 


 


کد مطلب: 429683

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429683/برقراری-ارتباط-سامانه-تدارکات-الکترونیکی-دولت-6-دیگر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com