کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مکالمه داورزنی با مدیرکل فدراسیون جهانی

8 تير 1399 ساعت 12:45

سایت فدراسیون والیبال مدعی شد که داورزنی در گفت‌وگوی تلفنی با مدیرکل فدراسیون جهانی، برای مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان پسر جهان در سال ۲۰۲۱ درخواست میزبانی داد.



به گزارش بلاغ، در هفته گذشته سایت فدراسیون والیبال خبری را روی خروجی خود قرار داد مبنی بر اینکه محمدرضا داورزنی به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی و رئیس کنفدراسیون آسیای مرکزی، ظهر امروز با مدیرکل فدراسیون جهانی نشست آنلاین داشت. محوریت این نشست، بررسی چگونگی گسترش توانایی میزبانان مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان بر اساس استانداردهای فدراسیون جهانی بود.
رئیس فدراسیون والیبال ایران در ادامه مباحث این نشست، درخواست میزبانی برای مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان پسر جهان در سال ۲۰۲۱ را به فابیو آزودو داد. مدیرکل فدراسیون جهانی در پاسخ به این درخواست گفت: کشورهای دیگری نیز برای میزبانی درخواست دادند و پس از بررسی شرایط این کشورها، با اولویت ایران نظر FIVB برای میزبانی را اعلام خواهد کرد.

* احوال‌پرسی یا درخواست میزبانی؟
اگرچه این خبر از اهمیت بالایی برخوردارست اما بازتابی در صفحه انگلیسی یا در صفحات مربوط به فدراسیون والیبال در فضای مجازی نداشته است. مسئولان کمیته اطلاع‌رسانی فدراسیون تنها به انتشار یک توئیت با متن  «محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران روز چهارشنبه با مدیرکل فدراسیون بین المللی والیبال (FIVB) فابیو آیزدو گفت‌وگوی تلفنی داشت» بسنده کرده‌اند.
اکثر رسانه‌های معتبر خارجی و مسئولان کنفدراسیون آسیا و FIVB برای پیگیری اخبار والیبال ایران بخش انگلیسی سایت فدراسیون یا صفحات مربوط به آن را در فضای مجازی دنبال می‌کنند. وقتی خبر درخواست میزبانی تنها روی خروجی فارسی سایت فدراسیون قرار داده می‌شود، شائبه به وجود می‌آورد. برخی‌ مدعی هستند این گفت‌وگو تنها در حد احوال‌پرسی و برخی هماهنگی‌ها بوده و سایت فدراسیون مدعی است که در این مکالمه ایران درخواست میزبانی مسابقات نوجوانان و جوانان جهان را مطرح کرده است.

* درخواست میزبانی در روزهای بلاتکلیفی نوجوانان
اینکه آیا اصلاً درخواست میزبانی در شرایطی که هنوز تکلیف کادر فنی تیم نوجوانان مشخص نشده، کار منطقی محسوب می‌شود یا خیر را باید در زمان خاص مورد بررسی قرار داد، اما محمدرضا داورزنی اخیراً از این اتفاق دفاع کرد و درخصوص پیشنهاد گرفتن میزبانی رویدادهای جهانی در رده نوجوانان و جوانان به فدراسیون جهانی و تاثیرات آن بر والیبال ایران، اظهار داشت: ما کشوری هستیم که در دنیا به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در حال کار کردن هستیم.
رئیس فدراسیون والیبال گفت: چندین دوره عنوان قهرمانی جهان را در رده‌های پایه کسب کرده‌ایم و والیبال همچون کشورهای لهستان و... در خانواده‌های ما نفوذ کرده است. ضمن اینکه برای توجه به جوانان و رده‌های پایه، گرفتن این میزبانی‌ها مفید خواهد بود. با گرفتن میزبانی مسابقات جهانی در رده پایه تنور والیبال در این رده داغ می‌ماند و مربیان شهرستانی انگیزه می‌گیرند تا با قدرت کار کنند. ویترین کار همه کشورها رده بزرگسالان است، اما اکثر کشورها در حوزه تیم‌های پایه هم خوب کار می‌کنند.
وی افزود: ما هم گام‌های خوبی برداشته‌ایم و قهرمانی در این مسابقات برای ما اولویت نیست، بلکه می‌خواهیم یک رویداد جهانی را با هماهنگی FIVB برگزار کنیم تا ایران به عنوان یکی از کشورهایی که همیشه در میزبانی نمره قبولی گرفته، تحرک خوبی داشته باشد.

* در انتظار واکنش فدراسیون جهانی
در شرایطی که همه رسانه‌ها به دنبال تعیین تکلیف سرمربی تیم نوجوانان هستند، فدراسیون درخواست میزبانی برای این رده را داده است. حالا باید منتظر ماند و دید که واکنش فدراسیون جهانی نسبت به این خبر و درخواست ایران چه خواهد بود. آیا این موضوع یک حرکت رسانه‌ای است یا اینکه واقعاً پشت این اتفاق استراتژی خاصی قرار دارد؟ 
 


کد مطلب: 429678

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429678/مکالمه-داورزنی-مدیرکل-فدراسیون-جهانی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com