تاریخ انتشاريکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۴۲۹۶۷۴
با شیوع کرونا در عراق، استاندار نجف با اعمال مجدد منع تردد در این شهر و افزایش محدودیت برای شهروندان، موجب غربت و خلوتی حرم علوی شده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، با افزایش شیوع کرونا در عراق و به ویژه نجف اشرف، منع تردد در این شهر بیش از هفته‌های گذشته توسط پلیس نجف اعمال شد.

 
به طوری که علاوه بر ورودی شهر نجف، خیابان‌های اصلی و پرتردد نجف نیز گادر امنیتی پلیس این شهر مستقر شد تا از تردد افراد در شهر جلوگیری شود.

 
همچنین در ورودی بازار نجف در حوالی حرم امیرالمؤمنین (ع) نیز پلس نجف اجازه تردد به مردم را نمی‌دهد. با این اقدام استاندار نجف، خیابان‌های این شهر خلوت و به نوعی خالی از شهروند شده است و حتی مغازه‌ها و سایر مراکز امکان فعالیت ندارد.

البته با وجود اعمال محدودیت توسط پلیس نجف، درهای حرم علوی به روی زائران باز است و افراد امکان تشرف به حرم امیرالمؤمنین (ع) را دارند که به دلیل منع تردد در شهر، کسی از ظهر به بعد به زیارت مشرف نمی‌شود و تنها خادمان و ساکنان اطراف حرم امکان حضور در حرم امام علی (ع) را دارند و غربت در حرم علوی بیش از هر زمانی موج می‌زند تا جایی که هنگام غروب در حرم امام علی (ع) تعداد زائران به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

این امر در حالی است که از هفته گذشته در کربلا نیز کاهش تردد اعمال شد اما همچنان حرم سیدالشهدا (ع) هنگام غروب و به ویژه بعد از اذان مغرب با حضور زائران حال و هوای دیگری دارد و کسی مانع تشرف به این قطعه از بهشت نمی‌شود.
به گزارش فارس، شیوع کرونا موجب اعمال محدودیت در بسیاری از اماکن مذهبی شده است و با این وجود حرم‌های مطهر در عراق پذیرای زائران است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰