تاریخ انتشاريکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۴۲۹۶۶۷
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران با اشاره به خالی بودن نیمی از ظرفیت صنعت مبلمان در ایران گفت که این امکان وجود دارد که با فعال کردن ظرفیت‌های خالی طی چهار تا پنج سال صادرات مبلمان بیش از شش برابر شود. به گفته وی واردات مبلمان تقریبا به صفر رسیده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، حسن احمدیان در گفت‌وگو ، سهم کنونی ایران از بازار بین المللی با ارزش حدود ۷۵ میلیون دلار را معادل ۰.۴ درصد دانست و تصریح کرد: بالغ بر ۵۰ درصد ظرفیت تولید مبل خالی است،‌ اما این امکان وجود دارد که طی چهار تا پنج سال ظرفیت‌های خالی فعال شود و صادرات محصولات این بخش به ۵۰۰ میلیون دلار برسد.
وی همچنین با بیان اینکه ارزش سالیانه واردات مواد اولیه و ماشین آلات و یراق آلات ۱.۵ میلیارد دلار است، از مشکل تامین ارز برای واردات مواد اولیه در این بخش خبر داد و گفت که در صورت ادامه این مشکل ظرفیت خالی تولید مبلمان بیشتر خواهد شد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران با بیان اینکه واردات مبلمان تقریبا به صفر رسیده است، تصریح کرد: فعال کردن ظرفیت‌های خالی در بخش مبلمان برای توسعه صادرات نیازمند تامین مواد اولیه، برنامه‌ریزی برای صادرات،‌ شرکت در نمایشگاه‌های خارجی و ایجاد شعب در کشورهای خارجی هدف و رفع مشکلات انتقال مبلمان مثل ارتباط با نمایندگان توسعه تجارت در کشورهای هدف است. در زمینه رویکردهای تولیدی نیز برای توسعه صادرات باید ارائه آموزش به کارگاه‌های تولیدی، نوسازی برخی ماشین آلات برنامه‌ریزی برای تولید انبوه و روش‌های بسته‌بندی را در نظر بگیریم.
احمدیان همچنین از تشکیل میز تخصصی صنعت مبلمان در سازمان توسعه تجارت و تفکیک این صنعت از بخش‌های مثل لوازم خانگی و نساجی که در گذشته با آن‌ها ترکیب شده بود خبر داد و گفت: سهم بایسته ایران از بازار بین المللی مبلمان بر اساس نسبت مساحت و جمعیت ایران به جهان یک درصد، معادل یک میلیارد دلار است.
وی با بیان اینکه صنعت مبلمان علاوه بر مبل خانگی، شامل مبل‌های اداری، فروشگاهی، آمفی تئاتر و سینمایی و ساختمانی مثل در و کابینت است، گفت: گردش مالی سالیانه صنعت چوب و مبلمان و دکوراسیون بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است و بیش از ۸۰ هزار واحد صنعتی،‌ صنفی و خدماتی در این بخش فعال هستند و هشت درصد اشتغال کشور به صنعت چوب و مبلمان تعلق دارد، اما این صنعت مغفول مانده و به اندازه کافی به آن توجه نمی‌شود و تاکنون به شکل جدی به آن پرداخته نشده است.
به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران، متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی مبملان حدود ۲۲۰۰ دلار بوده که جزو کالاهای با ارزش افزوده بالا محسوب می‌شود. از طرف دیگر این صنعت مانند صنایع فولاد، سیمان و غیره مصرف‌کننده انرژی نیست.
احمدیان در پایان با اشاره به اینکه مهمترین قطب‌های تولید مبلمان در ایران تهران، کرج، قم، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان، گلستان، گیلان، همدان و ملایر است،‌ تصریح کرد: ارزش سالیانه بازار صنایع چوب و مبلمان و دکوراسیون ۱۲ میلیارد دلار است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما