تاریخ انتشاريکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۴۲۹۶۵۶
یک هنرمند نقاش با اعتقاد بر اینکه «کرونا و روزگار کرونایی ناخودآگاه بر روی آثاری که هنرمندان خلق می‌کنند، تاثیرگذار است»، می‌گوید که اگر قرار بود کرونا و حال و هوای جامعه در این روزها را به تصویر بکشد، خلا و ردپای انسان‌ها در زندگی شهری مهمترین شاخصه این تصویر خواهد بود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، سپیده سحر (یونسی)، هنرمند نقاش در گفت‌وگویی ، درباره تاثیرات احتمالی شیوع ویروس کرونا بر آثاری که هنرمندان هنرهای تجسمی خلق می‌کنند، می‌گوید: یکی از جنبه‌های کرونا این بود که اغلب آدم‌ها مجبور شدند در خانه بمانند و دغدغه بسیاری از هنرمندان در این روزها فقط کار کردن شده است. به شخصه از زمانی که مجبور شدم در خانه بمانم، به مرور درون‌گراتر شدم و کارم سه برابر شده است. در این مدت آثاری را خلق کردم که پیش از آمدن کرونا، هرگز نمی‌توانستم چنین کارهایی را انجام بدهم.
او با بیان اینکه «مسلما نگاه من در این مدت عوض شده است»، ادامه می‌دهد: طبیعتا وقتی می‌شنوم هموطنانم بر اثر بیماری «کرونا» از بین می‌روند، بسیار ناراحت می‌شوم و این ناراحتی و ناامیدی نیز تا اندازه‌ای در کارم تاثیرگذار است. در کل می‌توان گفت که ترس و غم هست، اما کرونا نگاه جدیدی را به وجود آورده است که پیشتر آن را تجربه نکرده بودم و این تجربه را بسیار دوست دارم.
سحر با اشاره به یکی دیگر از تغییراتی که کرونا در آثار او ایجاد کرده است، یادآور می‌شود: پیش از این تا این اندازه به شهری که در آن زندگی می‌کنم، نگاه نکرده بودم. طبیعتا وقتی کمتر بیرون می‌رویم، چیزهای جدیدی که پیشتر هم وجود داشتند بیشتر به چشممان می‌آید. نگاه من دیگر عوض شده و در این روزها به شهرم می‌پردازم. البته کلا آدم‌گریز هستم و پیشتر نیز در نقاشی‌هایم انسان‌ها حضور نداشتند؛ الان نیز شاید انسان حضور نداشته باشد، اما رد پای او دیده می‌شود.
این هنرمند نقاش در پاسخ به این پرسش که که اگر قرار بود کرونا و روزگار کرونایی را نقاشی کند، چه تصویری خلق می‌کردید، اظهار کرد که اگر قرار بود کرونا و حال و هوای جامعه در این روزها را به تصویر بکشد، خلا و ردپای انسان‌ها در زندگی شهری مهمترین شاخصه این تصویر خواهد بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰