کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصویرسازی جدید فرهاد مجیدی در قامت سرمربی!

8 تير 1399 ساعت 8:05

رفتارهای فرهاد مجیدی در حین دیدار با فولاد خوزستان درون زمین و اظهاراتش پس از این دیدار در یک شبکه اجتماعی، این سوال را مطرح می‌کند که وی تا چه حد از نقش اصلی یک سرمربی فاصله گرفته است؟



به گزارش بلاغ، دیدار معوقه تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران در ورزشگاه شهدای فولاد که به عنوان افتتاحیه رقابت‌های لیگ برتر با از سرگیری این رقابت‌ها پس از شیوع ویروس کرونا تلقی می‌شد، بیش از هر چیز دیگری نکات منفی داشت و در این بین استقلالی‌ها سهم و وزن بیشتری در اتفاقات رخ داده داشتند و نقش فرهاد مجیدی نیز دیگران پررنگ‌تر بود.
حتی اگر داور اشتباه کرده باشد...
فرض را بر اشتباه یک داور می‌گیریم؛ ممکن است بازیکنی را به اشتباه اخراج کند، ممکن است اشتباها پنالتی اعلام کند، ممکن است سرنوشت یک بازی را با یک سوت اشتباه تغییر دهد، حتی ممکن است همه چیز فراتر از فوتبال باشد و همانند دیدار ایران و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در ورزشگاه مینیرائو شهر بلوهوریزنته با یک سوت اشتباه رویاهای یک ملت را برای صعود از مرحله گروهی، با برتری مقابل تیم بهترین بازیکن جهان به دست باد بسپارد، جایی که حتی ضجه‌های اشکان دژاگه بیخ گوش مازیچ صربستانی برای ادای حق راه به جایی نبرد تا در نهایت و در دقیقه ۹۰ به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن لیونل مسی با یک ضربه استثنایی دروازه ایران را باز کرده و ما را با به قتل احساسی برساند.
همه چیز یک لحظه رقم می‌خود، ممکن است داور در همان لحظه به جای تصمیم درست، تصمیم اشتباهی بگیرد و همه چیز تغییر کند، اگر اینگونه نبود که در نهایت فوتبال دنیا به استفاده از سیستم VAR تن نمی‌داد و به وجود اشتباهات داوری و ناتوانی در اصلاح انسانی آن اعتراف نمی‌کرد. مهم‌تر از همه این مسائل در فوتبال اما، فهم و درک وجود اشتباهات داوری است، باید پذیرفت که داور از خطای انسانی مبرا نیست و این ما هستیم که باید به شکلی انسانی و اخلاقی‌ترین موضوع را درک کنیم. همان اتفاقی که فوتبال اروپا آن‌را به درست‌ترین شکل ممکن پذیرفته و پس از سوت داور حتی به اشتباه دیگر خبری از رفتارهای اعتراض آمیز نیست و می‌توان از فضای شکل گرفته در زمین مسابقه لذت برد، ناگفته نماند در عین فرهنگسازی درست برای فوتبال در کشورهای توسعه یافته فوتبال، در صورت اعتراض به داور چه در حین مسابقه و چه در زمان نشست‌های خبری، بازیکنان و مربیان معترض به سخت‌ترین شکل ممکن به صورت انضباطی جریمه می‌شوند.
در عین حال باید بدانیم که هدف، توجیه و یا سرپوش گذاشتن بر اشتباهات داوری نبوده و شکی در آن نیست که داوران باید بهترین عملکرد خود را درون زمین به نمایش بگذارند و تمام تلاش خود را به کار گیرند تا تیم‌ها به حق‌شان رسیده و مزد زحمات‌شان را دریافت کنند.
مجیدی وسط زمین چه می‌کرد؟
ساده‌ترین و مهم‌ترین سوال چه در حین تماشای دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال تهران مربوط به حضور فرهاد مجیدی سرمربی آبی‌ها در میانه زمین است؛ اینکه فرهاد مجیدی دقیقا به عنوان سرمربی تیم آن‌هم در جریان بازی و زمانی که هنوز سوت پایان نیمه اول زده نشده بود در وسط زمین مسابقه چه می‌کرد؟ به چه علت فرهاد مجیدی از نقش سرمربی که باید در محدوده تعیین شده مربیان در کنار زمین فعالیت خود را دنبال کند خارج شده بود و با حضور در وسط زمین و مقابل چشم میلیون‌ها بیننده، برای داور اصلی انگشت اشاره خود را به سوی آسمان بلند می‌کرد و خط و نشان می‌کشید؟
آن زمان در ذهن فرهاد مجیدی چه می‌گذشت که به عنوان مدیر اصلی استقلالی‌ها در ورزشگاه شهدای فولاد مدیریت بر خود و نقش اصلی‌اش را فراموش کرده بود و حتی زور کادر فنی آبی‌پوشان هم به او نمی‌رسید و نمی‌توانستند او را از زمین بازی پس از دریافت کارت قرمز از سوی داور بیرون کنند؟
بدتر از همه، رفتارهای فرهاد مجیدی پس از اخراج عارف غلامی از زمین مسابقه بود؛ مجیدی پس از دریافت کارت زرد دوم مدافع بی‌تجربه تیمش، در حالی که خودش هم اخراج شده باز هم به زمین مسابقه آمد و اعتراضاتش را از سر گرفت، اتفاقی که در فوتبال روز دنیا کمتر شاهد آن هستیم.
وقتی چیزی می‌دانیم و نمی‌گوییم!
نکته قابل تامل دیگر در مورد رفتار فرهاد مجیدی به بعد از شکست تیمش مقابل فولاد خوزستان مربوط می‌شود، جایی که با انتشار مطلبی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اتهاماتی را مطرح کرد که نه تنها نیاز به اثبات دارد بلکه باید از مراجع ذی‌ربط پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا اگر ادعای مجیدی صحت داشته با متخلفان برخورد شود و در غیر این صورت فرهاد مجیدی پاسخگوی اظهاراتش باشد.
"از ویلای امیردشت گرفته تا کار در شهرداری به کمک آقای فامیل، ‌ از عضویت رایگان در مدرسه فوتبال تا معرف ویزای اسپانیا و شام و ناهار در رستوران تهرانسر...". سوال اصلی این است که اگر استقلالی‌ها پیروز دیدار مقابل فولاد بودند باز هم مجیدی چنین مطالبی را منتشر می‌کرد؟ یا اگر سرمربی آبی‌پوشان به چنین اطلاعاتی دسترسی داشته چرا قبل از دیدار مقابل فولاد این مسائل را رسانه‌ای نکرده و یا از طریق مراجع قضایی پیگر ماجرا نشده است؟ از سوی دیگر نیز اگر موارد مطرح شده از سوی فرهاد مجیدی صحت داشته باشد باید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هرچه سریع‌تر نسبت به آن تشکیل پرونده داده و با جدیت متخلفان را نقره داغ کند و هیچ گونه مماشاتی در این رابطه نشان ندهد چرا که اثبات ادعاهای مجیدی می‌تواند مصداق بارز فساد باشد.
وقتی از VAR خبری نیست؛ فدراسیون فوتبال در نقش مقصرترین...
عامل اصلی تنش‌های فوتبال ایران بر سر تصمیمات داوری فدراسیون فوتبال است، این روزها که فوتبال دنیا به سیستم کمک داوری ویدیویی تجهیز شده است لیگ برتر فوتبال ایران کماکان از نظر سخت‌افزاری درجا می‌زند و همگان را به جان هم انداخته است. به طور حتم با مجهز شدن مسابقات فوتبال در ایران به سیستم VAR بخش عمده تنش‌ها قابل حل است و دیگر دلیلی برای اعتراض به تصمیمات داوران باقی نمی‌ماند و شاید به ندرت موضوع بسیار چالش برانگیزی ایجاد شود، بنابراین مهم‌ترین راه حل رهایی از مجادله تیم‌ها با داوران، استفاده از کمک داور ویدویی در رقابت‌های فوتبال ایران است و تا زمانی که به چنین امکاناتی دست پیدا نکنیم نمی‌توان از آفت اعتراضات به داوری و التهاب در میانه میدان به دلیل اشتباهات داوری رهایی یافت، چراکه فوتبال ایران سال‌هاست در مقوله فرهنگ‌سازی لنگ می‌زند و امیدی به اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی افراد نیست، آن‌هم در شرایطی که آموزش و فرهنگ‌سازی در اولویت متولیان ورزش کشور نیست.
 


کد مطلب: 429650

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429650/تصویرسازی-جدید-فرهاد-مجیدی-قامت-سرمربی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com