تاریخ انتشاريکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۴۲۹۶۳۱
فاطمه فتاحی می‌گوید پس از شیوع ویروس کرونا و بسته شدن باشگاه‌ها تمریناتش را در کنار دریا ادامه داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، فاطمه فتاحی، ملی‌پوش کشتی آلیش بانوان ایران که در مسابقات جهانی قزاقستان به مدال نقره رسید در مورد روند تمرینات خود بعد از رقابتهای قهرمانی جهان به ایسنا گفت: تمریناتم را تا قبل از سال جدید که کرونا شیوع پیدا کرد در باشگاه ادامه دادم اما بعد از آن به صورت انفرادی در ساحل یا خانه تمرین کردم. باشگاه‌ها اکنون باز شده‌اند که طبق برنامه فدراسیون و برنامه شخصی خودم کار می‌کنم. البته بیشتر مطابق با برنامه خودم پیش می‌روم و تمرینات هوازی، دوومیدانی و گاهی بدنسازی را در ساحل انجام می‌دهم.
او در این مورد افزود: خانم ستاره اسماعیلی(سرمربی تیم ملی آلیش بانوان) مربی من است اما اکنون به دلیل شیوع کرونا با هم تمرین نکرده‌ایم. 
فتاحی به تمرین در سالن اختصاصی اشاره کرد و گفت: دو یا سه نفری سالن اختصاصی می‌گیریم و با هم تمرین می‌کنیم اما حریف تمرینی‌هایم از نظر سنی کوچکتر از من هستند و خیلی به من کمک نمی‌کنند. تنها در این حد که مرور فن کنم، خوب است.
این کشتی‌گیر مازندرانی در مورد وضعیت کشتی بانوان اظهار کرد: سال گذشته با شک و تردیدهای زیاد به مسابقات جهانی آلیش اعزام شدیم و برای اولین بار به قهرمانی رسیدیم که این امیدواری بزرگی بود که کشتی بانوان به فعالیت خود ادامه بدهد اما در حال حاضر تکلیف مسابقات مشخص نشده و این وضعیت را سخت‌تر می‌کند.

او در مورد علاقه‌مندی بانوان به کشتی گفت: کشتی علاقه‌مندان زیادی مخصوصا بین خانم‌ها دارد. از آنجایی که قبلا فقط مردان کشتی می‌گرفتند، برخی در آغاز فعالیت بانوان تعجب می‌کردند اما اکنون متقاضیان زیادی دارد. البته در شهر من بیشتر دختران کم سن و سال به این رشته علاقه دارند و بزرگسالان کم هستند. شاید این نکته مثبتی باشد چون از پایه کار می‌کنند و وقتی به سن و سال ما برسند موفقیت‌های بیشتری به دست می‌آورند.
فتاحی در مورد وضعیت مربیان کشتی در بخش بانوان گفت: مازندران مربیان خوبی دارد و من هم با خانم اسماعیلی کار می‌کنم. اگر باشگاه‌ها باز باشند، مربیان خوبی داریم اما دوست دارم کلاس مربیگری و داوری بیشتری برگزار کنند تا ما که قهرمانی در کارنامه داریم با خیال راحت به کودکان علاقه‌مند آموزش بدهیم چون خیلی از خانواده‌ها دوست دارند فرزندانشان با ما کار کنند اما نداشتن مدرک دست و پای ما را می‌بندد.
این کشتی‌گیر در ادامه بیان کرد: نمی‌توانم مربیگری انجام بدهم چون مدرک ندارم. فقط کنار یک مربی و به عنوان شادگرد اول او به کشتی‌گیران آموزش می‌دهم. امیدوارم فدراسیون پیگیری لازم را انجام بدهد تا در کنار قهرمانی، مربیگری را هم داشته باشیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰