کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پارلمان ایرلند "مایکل مارتین" را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد

8 تير 1399 ساعت 8:40

پارلمان ایرلند دیروز (شنبه) در یک جلسه ویژه مایکل مارتین، رهبر حزب "فینا فویل" را با ۹۳ رای موافق مقابل ۶۳ رای مخالف به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد.



به گزارش بلاغ، به نقل از سایت شبکه آر تی، مارتین دولت ائتلافی بی‌سابقه‌ای که دربرگیرنده دو رقیب سرسخت یعنی دو حزب "فینا فویل" و "فاین گیل" را که هر دو وابسته به جریان میانه‌رو و راست میانه هستند به همراه حزب سبز کوچک رهبری خواهد کرد.
لئو واردکار، نخست وزیر ایرلند توافق دو حزب را تحولی تاریخی توصیف کرد و گفت،‌ جنگ داخلی در کشور مدت‌ها پیش پایان یافته اما امروز براساس این توافق جنگ داخلی در داخل پارلمان هم خاتمه خواهد یافت.
برای اولین بار در تاریخ جمهوری ایرلند است که دو حزب اصلی در سیاست ایرلند وابسته به دو حزب راست میانه "فینا فویل" و "فاین گیل" با حزب سبز به توافقی تاریخی در تشکیل دولت ائتلافی دست می‌یابند.
براساس این توافق امروز رهبر حزب فینا فویل به مدت دو سال و نیم به عنوان نخست وزیر انتخاب شد و بعد از آن لئو واردکار، رهبر حزب فاین گیل تا پایان دوره پنج ساله نخست‌وزیری کشور را هدایت خواهد کرد.
ایرلند طی چهار ماه گذشته بعد از شکست احزاب سیاسی در حصول اکثریت مورد نظر برای هدایت کشور توسط دولت موقت اداره می‌شد.
شین فین اما دو طرف را به استفاده از حزب سبز به عنوان سرپوشی برای پوشاندن این حقیقت که ملت ایرلند خواهان تغییر در کشورشان هستند، متهم کرد.
 


کد مطلب: 429610

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429610/پارلمان-ایرلند-مایکل-مارتین-عنوان-نخست-وزیر-انتخاب

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com