تاریخ انتشارشنبه ۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۴۲۹۵۶۰
منابع خبری از تصمم الکاظمی برای ایجاد تغییراتی در فرماندهان امنیتی عراق و همچنین برکناری روسای سازمان‌ها و نهادهای مستقل این کشور خبر دادند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، یک منبع امنیتی اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق تغییر جدیدی را در فرماندهان امنیتی این کشور داده است.
طبق گفته این منبع، الکاظمی سرتیپ "أرکان وتوت" را در پست رئیس اطلاعات بخش حفاظت از تأسیسات و شخصیت‌ها منصوب کرده است.
این منبع به جزئیات بیشتر این تغییر اشاره‌ای نکرده است.
در همین حال، یک منبع سیاسی عراقی اعلام کرد که الکاظمی درصدد برکنار کردن روسای سازمان‌های مستقل و تعیین افراد باصلاحیت دیگر به جای آنها است.
این منبع که خواست نامش فاش نشود به شفق نیوز گفت:الکاظمی به احزاب سیاسی ابلاغ کرده است که وی رؤسای سازمان‌های (هیئت‌ها) مستقل ازجمله، سازمان گذرگاه‌های مرزی، سازمان ارتباطات، سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان هواپیمایی غیرنظامی را برکنار خواهد کرد و افراد دیگری را جانشین آنها می‌کند.
منبع مذکور همچنین اعلام کرد که الکاظمی فردی را به عنوان رئیس دیوان اوقاف شیعیان عراق تعیین خواهد کرد.
تعداد سازمان‌های مستقل در عراق به بیش از ۲۵ سازمان می‌رسد که از بارزترین آنها می‌توان به سازمان حج و عمره، بانک مرکزی، موسسه شهدا، موسسه زندانیان سیاسی، سازمان سرمایه گذاری، دیوان نظارت مالی، بیت الحکمة (موسسه‌ای فرهنگی)، سازمان اقلیم‌ها، فرمانداری بغداد، شورای بازسازی، سازمان بازپرسی و عدالت، نهاد رسانه، سازمان درآمدهای دولت فدرال، سازمان بورس اوراق بهادار، کمیساریای عالی مستقل انتخابات، سازمان ارتباطات و کمیساریای عالی حقوق بشر اشاره کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲