60 نقطه محروم در مازندران شناسایی شد؛

2 هزار دانشجوی جهادگر برای مقابله با محرومیت به خط شدند

تاریخ انتشارشنبه ۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۴۲۹۵۴۲
مدیر عملیات جهادی بسیج دانشجویی سپاه کربلا از ورود ۲ هزار دانشجوی جهادگر در عرصه محرومیت زدایی خبر داد و افزود: دانشجویان به صورت تخصصی در زمینه های مختلف عمرانی، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی برای خدمت رسانی به مردم پای کار آمدند.
۰
plusresetminus
2 هزار دانشجوی جهادگر برای مقابله با محرومیت به خط شدند
به گزارش بلاغ، محرومیت زدایی، بزرگترین عرصه‌ای است که می توان با کار و تلاش جهادی آن را تبدیل به یک فرصت کرد، فرصتی برای خدمت به مردم. اگر تا به امروز محرومیت زدایی فقط در عرصه عمرانی و برطرف کردن نیاز‌های اولیه یک منطقه بوده است، اما  حالا محرومیت زدایی به یک میدان وسیعی تبدیل شده است که نه تنها فقط در کار‌های عمرانی بلکه کار‌های فرهنگی، اجتماعی،  آموزشی و بهداشتی هم مشاهده می شود.

امروزه میتوان نام و نشان گروه‌های جهادی را که بیشترین قشر آن را جوانان بویژه دانشجویان تشکیل میدهند، را در مناطق محروم گرفت،مناطقی که پای کمتر مسئولی به آنجا رسیده است.برای گروه‌های  جهادی منطقه محرومی نیست که نرفته و برای شناسایی و رفع مشکلات آن منطقه نیرو اعزام نکرده باشند. هرچند که با یک یا دوبار اعزام نیرو مشکلات مناطق محروم حل نمی‌شود، اما همین بهانه‌ای است تا با همکاری  مسئولان و پای کار آوردن مردم خود منطقه بتوان برای رفع محرومیت قدمی اساسی برداشت.

محسن حق پرست  با اشاره به اینکه  خدمت رسانی به مردم خودسازی هم بهمراه دارد، گفت: هرچه جوانان ما در مسیر گروه‌های جهادی ورود پیدا کنند و به کمک مردم بیایند در این مسیر پرورش یافته و در آینده ،انقلاب اسلامی مدیرانی جهادی و انقلابی روبرو خواهد شد.

مدیر عملیات جهادی بسیج دانشجویی سپاه کربلا از ورود ۲ هزار دانشجوی جهادگر در عرصه محرومیت زدایی خبر داد و افزود: باهمکاری روسای دانشگاه و معاونت‌های فرهنگی در سال ۹۸ و ۹۹، دانشجویان به صورت تخصصی در زمینه های مختلف عمرانی، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی برای خدمت رسانی به مردم پای کار آمدند.

این جهادگر با اشاره به شناسایی ۶۰ نقطه محروم در استان مازندران، خاطرنشان کرد:نقاط بالادست که از محرومیت ویژه‌ای برخوردار بودند توسط گروه های جهادی شناسایی و برای رفع محرومیت منطقه برنامه ریزی کرد و نیرو اعزام می شود.

حق پرست در ادامه با تصریح بر اینکه دانشجویان جهادگر از تفریحات خود می گذرند و بهترین روز‌های عمرشان را برای خدمت رسانی به مردم هزینه می‌کنند، یادآور شد: این حرکت‌ها خودجوش بوده و جهادگران برای تهیه اقلام مورد نیاز و رفع مشکلات مردم فعالیت می‌کنند.
مدیر عملیات جهادی بسیج دانشجویی سپاه کربلا در پایان با اشاره به اینکه کرونا مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورد، خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی در عرصه‌ها بصورت تخصصی ورودپیدا کردند تا بتوان بخشی مشکلات مردم محروم را حل کرد.

انتهای پیام/
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴