تاریخ انتشارشنبه ۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۲۹۵۱۹
امام جمعه نجف و عضو فراکسیون صادقون در پارلمان عراق هم بر حمایت خود از الحشد الشعبی در برابر هر گونه تعرضی به این سازمان رسمی زیر مجموعه نیروهای مسلح این کشور تاکید کردند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، واکنش‌ها در عراق به خبر بازداشت شماری از نیروهای کتائب حزب الله از شاخه‌های نظامی سازمان الحشد الشعبی عراق ادامه دارد.
رسانه‌های مختلف عراقی شب گذشته گزارش دادند که نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با ۴۰ خودروی زرهی به تیپ ۴۵ الحشد الشعبی متشکل از گردان‌های حزب‌الله عراق یورش بردند و تعدادی از مجاهدان الحشد الشعبی را دستگیر کردند.
به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید «صدر الدین قپانچی» امام جمعه نجف بازداشت نیروهای الحشد الشعبی را اتفاقی خطرناک و غیر قابل قبول خواند و گفت:« الحشد شاید صبر داشته باشد، اما وطن و خون خود را نمی‌فروشد.»
او  در جلسه‌ای به مناسب بیست و دومین سالگرد شهادت «محمد محمد صادق الصدر» ماموریت سرویس مبارزه با تروریسم عراق را مبارزه با داعشی‌ها و هسته‌های خفته تروریست و نه تعرض به فرزندان الحشد الشعبی خواند.
حجت الاسلام قپانچی همچنین از دولت خواست به مشکلات کشور نظیر تجاوز ترکیه، بحران اقتصادی و خطر کرونا و نه تعرض به فرزندان الحشد الشعبی بپردازد.
«حسن سالم» عضو فراکسیون پارلمانی صادقون عراق هم روز جمعه تاکید کرد که سرنوشت کسانی که به الحشد الشعبی تعرض کنند، نظیر سرنوشت گروهک تروریستی داعش خواهد بود.
سالم در بیانیه‌ای گفت: «الحشد الشعبی دژ استوار میهن است و  کسانی که به آن تعرض کنند  سرنوشت آن مثل داعش خواهد بود خواه اشغالگران آمریکایی یا مزدوران و سرسپرده های آنها باشند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴