تاریخ انتشارشنبه ۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۴۲۹۴۷۷
اولین بازی لیگ برتر پس از تعطیلی حاصل از شیوع ویروس کرونا، یک بازی پرحادثه از آب در آمد تا جایی که استقلال تهران پس از شکست مقابل فولاد، در اعتراض به ضعف داوری تهدید به کناره‌گیری از مسابقات کرد.
۰
plusresetminus
شروع دوباره مسابقات خبرساز شد/استقلال تهدید به کناره‌گیری از لیگ کرد!

به گزارش بلاغ، دیدار معوقه تیم‌های فوتبال فولادخوزستان و استقلال تهران در هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر از چهارشنبه شب هفته گذشته در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برگزار شد که این دیدار با برتری ۲ بر یک تیم میزبان به پایان رسید. علی کریمی، عارف غلامی و فرهاد مجیدی از استقلال در این دیدار با دریافت کارت قرمز داور از زمین و روی نیمکت اخراج شدند.

در این دیدار که بدون حضور تماشاگران برگزار شد، ابتدا استقلال در دقیقه ۱۳ توسط روزبه چشمی به گل رسید اما موسی کولی بالی در دقیقه ۲۶ این گل را جبران کرد. در دقیقه آخر نیمه نخست این دیدار علی کریمی‌هافبک میانی آبی پوشان به دلیل رفتار غیر ورزشی با کارت قرمز سیدعلی داور این بازی از زمین اخراج شد که این تصمیم با اعتراض فرهاد مجیدی مواجه شد. مجیدی که اعتراض‌هایش باعث توقف ۵ دقیقه‌ای بازی شد با این اعتراض‌ها کارت قرمز گرفت و از روی نیمکت اخراج شد اما حاضر به رفتن نبود و دقایقی به تصمیم داور مسابقه اعتراض کرد.

در نیمه دوم استقلال یک اخراجی دیگر هم داد. در دقیقه ۶۵ این دیدار عارف غلامی که یک کارت زرد از داور مسابقه دریافت کرده بود، پس از خطایی که روی بازیکن فولاد انجام داد به تصمیم سیدعلی اعتراض کرد که دومین کارت زرد را برای وی به همراه داشت تا دومین بازیکن اخراجی استقلال باشد. پس از ۹ نفره شدن استقلال فولاد بر میزان حملات خود افزود و در دقیقه 80 توسط مجتبی نجاریان به گل دوم رسید تا 3 امتیاز این بازی را به‌دست آورد.

بیانیه‌ای که باشگاه استقلال صادر کرد
باشگاه استقلال روز پنجشنبه پس از شکست تیم فوتبال این باشگاه برابر فولاد در شروع دوباره لیگ برتر، با صدور بیانیه‌ای تهدید کرد اگر روند داوری‌های ناعادلانه ادامه داشته باشد از لیگ برتر انصراف خواهد داد.

در بیانیه باشگاه استقلال تهران آمده بود: «بعد از حدود ۴ ماه تعطیلی مسابقات، روز گذشته میلیون‌ها علاقمند به فوتبال برای تماشای مصاف فولاد و استقلال لحظه شماری می‌کردند اما آنچه که آنها از پای تصاویر بی‌کیفیت مشاهده کردند، یک داوری عصبی بود که تسلطی بر بازی نداشت و سوت‌های یک طرفه‌اش باعث برهم خوردن تعادل بازی شد.

هرچند در تصاویر تلویزیونی تصویر منجر به اخراج علی کریمی به صورت آهسته پخش نشد ولی در همان تصویر اولیه هم خطای بازیکن فولاد محرز بود و علی کریمی که به دنبال اضافه شدن به حمله استقلال بود، خواست تا دستان بازیکن فولاد را کنار بزند که با کارت قرمز سیدعلی مواجه شد. به عبارت ساده‌تر اگر داور مسابقه خطای بازیکن فولاد را می‌دید، علی کریمی اخراج نمی‌شد. در ادامه تصمیم غلط یا به تعبیر بسیاری از کارشناسان، اخراج سخت‌گیرانه کریمی را به دنبال داشت.

این اتفاقات درحالی رخ داده که مشابه صحنه‌های رخ داده برای دو بازیکن و سرمربی استقلال برای سایر تیم‌ها هیچ‌گاه با چنین جریمه‌هایی همراه نبوده و ظاهراً استانداردهای دوگانه‌ای برای استقلال وجود دارد.اشتباهات داوری در این فصل بارها و بارها به استقلال لطمات جبران ناپذیری زده است. باشگاه استقلال روز شنبه طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال و کمیته داوران اعتراض جدی خود را بابت وضعیت داوری‌ها اعلام می‌کند و در صورت تداوم این اشتباهات و برخوردهای دوگانه نسبت به استقلال، از ادامه رقابت‌های لیگ برتر انصراف خواهد داد.»

واکنش سازمان لیگ به تهدید استقلال
واکنش مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ برترنیز به تهدید استقلالی‌ها جالب بود. سهیل مهدی روز پنجشنبه در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: اخبار رسانه‌ای گمانه‌زنی است و هنوز چنین به دست ما نرسیده است. خودم صبح از اهواز آمدم و تا ظهر که در دفتر حضور داشتم هیچ نامه‌ای دریافت نداشته‌ام.

مهدی درباره اینکه این نامه در سایت رسمی باشگاه منتشر شده گفت: امیدوارم استقلال و هواداران مثل دیگر تیم‌ها گرم‌کننده تنور رقابت‌ها هستند و باعث رونق فوتبال کشور هستند و ما امیدواریم همه تیم‌ها با شوق و در کنار هواداران وارد مسابقات شوند و بتوانیم آنها را ببینیم.

پیش‌بینی عجیب کارشناس فوتبال
اولین بازی لیگ برتر پس از تعطیلی حاصل از شیوع ویروس کرونا، یک بازی پرحادثه از آب در آمد و ‌این موضوع قابل پیش‌بینی است که بازی‌های آینده لیگ برتر نیز به همین صورت باشد. شاید به همین دلیل بود که جلال چراغپور کارشناس فوتبال ایران در اظهار نظری قابل تامل عنوان داشت: حس می‌کنم این رقابت‌ها ادامه پیدا نمی‌کند و تعطیل می‌شود. اگر فدراسیون بازی‌ها را شروع کرد اما اگر کرونا لیگ را دوباره تعطیل کند، دیگر کسی شهامت شروع مجددش را نخواهد داشت. اگر اتفاقی خدای نکرده برای یکی از جوان‌ها در یکی از لیگ‌ها بیفتد آن وقت مجبور هستیم لیگ را تعطیل کنیم. به نظرم در حال حاضر برگزاری بازی‌ها روی مرز وضعیت قرمز است.

چراغپور در تحلیل خود به موضوع جالب دیگری نیز اشاره کرد: «درعمل بازی‌هایی که برگزار می‌شوند نوع جدیدی هستند که از نظر انگیزه‌، شدت و میزان تکنیک و برخورد و دوندگی متفاوت خواهد بود. در جنگ‌های بدنی تیم‌ها بی‌احتیاطی بیشتر و آسیب‌ها زیادتر شده است. یک سد اخلاقی نیز انگار برداشته شده است. شاید خیلی از خطاها و عکس‌العمل‌ها که در حضور تماشاگر انجام نمی‌شد الان اتفاق بیفتد. زیبایی بازی‌ها نیز تحت تاثیر قرار گرفته و افت می‌کند. درواقع بازی‌ها یک چیزی بین بازی‌های دوستانه و تدارکی و بازی‌های رسمی است. یک نوع سومی از مسابقه تعریف شده است که تماشاچی حضور ندارد‌، شرایط شبیه بازی تدارکاتی است اما نتایج آن جدی است.»

ادامه دیدارهای لیگ برتر فوتبال از فردا آغاز می‌شود. روز یکشنبه در چارچوب دیدارهای هفته بیست و دوم، 5 بازی برگزار می‌شود که در مهم‌ترین آنها پرسپولیس صدرنشین مهمان پیکان است. سایر دیدارهای این هفته دوشنبه نهم تیرماه برگزار می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما