تاریخ انتشارشنبه ۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۴۲۹۴۶۵
رییس کمیته ملی المپیک از کمک ویژه رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه به کشتی در چند روز آینده خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، رضا صالحی امیری در مورد نیاز کشتی به بودجه زیاد بیان کرد: سه نکته در بحث کشتی جدی است. اول اینکه مدیریت دبیر انصافا قوی بود و مجموعه کشتی را منسجم کرد. دوم، زیر ساختارها را بازسازی کرد و سوم اینکه به دنبال اسپانسرها رفت. ارزیابی ما در کمیته ملی المپیک و ستاد عالی بازی ها از مدیریت دبیر، عملکرد بسیار مثبت است.
او ادامه داد: آقای نوبخت علاوه بر توجه به ورزش قهرمانی، به کشتی نگاه ویژه ای دارد. او در سه مرحله کمک ویژه به کشتی داشته و خواهد داشت. من این خبر را بدهم که کمک ویژه چند میلیاردی در روزهای آتی به کشتی خواهد کرد. آقای نوبخت همچنین 2 میلیارد امسال کمک کرد و یک کمک ویژه هم سال قبل داشت. کشتی ورزش قهرمانی نیست بلکه بخشی از هویت ملی ما ایرانیان است بنابراین هر چه از کشتی حمایت کنیم نتیجه آن را روی سکوها خواهیم دید. ما و وزیر ورزش و آقای نوبخت موضوع کشتی را به صورت پروژه ویژه نگاه می کنیم.
رییس کمیته ملی المپیک در مورد پرداخت حقوق المپیکی های توکیو نیز گفت: مصوبه ای در ستاد عالی بازی ها داشتیم مبنی بر اینکا هر کسی کسب سهمیه کرد به مدت یکسال مبلغ 60 میلیون تومان در قالب دو قسط شش ماهه دریافت کند.  قسط اول توسط وزارت ورزش پرداخت شد اما قسط دوم در تعهد کمیته ملی المپیک است که در نیمسال دوم سال 99 پرداخت می کنیم. ورزشکاران بدانند حق آنها باقی است و حتما این تعهد انجام می شود. اینکه ما تاکنون و پرداخت نکرده ایم به این دلیل بوده که تخصیص بودجه نداشته‌ایم.
او در مورد تعویق المپیک توکیو بیان کرد: ما 52 سهمیه گرفتیم و شرایط کسب حدود 20سهمیه دیگر هم داشتیم که شیوع ویروس کرونا کار را متوقف کرد. با این حال فعالیت فدراسیون ها تعطیل نشد و به صورت انفرادی کار می کردند. البته هنوز مجوز برگزاری اردوها داده نشده است و تقریبا همه روسای فدراسیون ها معتقد هستند، تا شهریور مجوز برگزاری اردو ها را بگیریم در پروسه 9 ماه تا یک سال می توانند به شرایط ایده آل برسند.
صالحی امیری در مورد تعامل مجموعه ورزش ایران تاکید کرد: ما با مجموعه وزارت ورزش و پارالمپیک و فدراسیون ها در عالی ترین سطح انسجام قرار داریم. ورزش ایران در 40 سال گذشته از اختلاف رنج برد ما در این دوره توافق کردیم که به هیچ وجه وارد حاشیه نشویم.
صالحی امیری با اشاره به واریز اولین مرحله بودجه فدراسیون ها گفت: 10 میلیارد تخصیص بودجه داشتیم که همه را به فدراسیون ها دادیم. به ما قول داده اند یکی دو هفته آتی نیز دوباره تخصیص بودجه خواهند داد. هر مرحله هم بودجه واریز شود روی جدول آن در سایت کمیته ملی المپیک منتشر می شود چون سیاست ما شفاف سازی است و حتی تمام قراردادهای خود را منتشر خواهیم کرد و بهترین راه برای کسب اعتماد شفاف سازی است.
او افزود: شرایط کشور را همه درک می کنند اما مجموعه دولت و خصوصا سازمان برنامه ریزی و بودجه در مورد ورزش کوتاهی نکرده اند. بودجه ما تقریبا. با رشد متوسط 30 درصدی مواجه شده که رقم قابل توجهی است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما