تاریخ انتشارجمعه ۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۴۲۹۴۳۴
امام جمعه نور گفت: زمین‌ها و اموال دولتی برای آیندگان حفظ شود و به جای فروش اموال دولتی در این زمینه سرمایه گذاری و درآمدزایی شود و دستگاه قضا نیز این مسائل را دنبال کند.
۰
plusresetminus
مبارزه با فساد در درون دستگاه قضا نشان شجاعت است
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در نماز جمعه شهرستان نور با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر اظهارکرد: آنچه باعث هلاکت فرد یا نزول عذاب الهی بر یک جامعه می‌شود بی توجهی افراد آن جامعه نسبت به اتفاقات اجتماعی است.

وی گفت: جامعه‌ای که مردم فقط به عبادات شخصی خود می‌پردازند و به مسائل اجتماعی حساسیت نشان نمی‌دهند دچار انحراف می‌شود و دشمن انحراف را تزریق می‌کند و عده ای به دنبال این هستند که اهداف خود و دشمنان را بر جامعه تحمیل کنند و بیبند بی حجابی، بدحجابی، رشوه و... را ترویج کنند.

امام جمعه نور خاطرنشان کرد: پیام نماز و قرآن امر به معروف و نهی از منکر است.
این مسئول با اشاره به داستان‌های قرآنی و عذاب الهی نسبت به اقوام گذشته یادآورشد: باید از نعمت‌هایی که خداوند به ما ارزانی داشته در راستای امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم که در سایه آن در آرامش، آسایش، امنیت زندگی کنیم.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به ایام ذی القعده که از ماه‌های حرام است به چله نشینی در این ماه اشاره کرد و افزود: اهل معرفت و عرفان چله نشینی را از این ماه آغاز می‌کنند که معروف به چله موسوی است .

وی گفت: در ایام دهه کرامت باید ایثار، گذشت و دستگیری را سرلوحه کار خود قرار دهیم که سیره اهل بیت عصمت و طهارت است و هر مشکلی با تمسک به اهل بیت رفع می‌شود.

امام جمعه نور با اشاره به شهادت مرد بزرگ عدالت، آزاد اندیشی، انصاف و عدالت خواهی، حضرت آیت الله شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش تصریح کرد: نماینده مردم نور و محمودآباد در شورای اسلامی افتخار شهادت در این جمع نورانی را داشت و شهید عباسعلی ناطق نوری، مرد اخلاق، اسوه، ادب، مردانگی، شجاعت و خدمت برای مردم بود و کلاس‌های عقیدتی و دینی قبل از انقلاب را مدیریت می‌کرد که در این منطقه به عنوان معلم اخلاق شناخته شد.

این مسئول اظهارکرد: ترور نافرجام مقام معظم رهبری، هفت تیر، ترور نافرجام آیت الله صدوقی، حادثه حمله ناو آمریکا به هواپیمای مسافر بری ایران از جنایت‌های آمریکاست که معروف به حقوق بشر آمریکایی شده است .

احمدی با اشاره به جنایت‌های آمریکا در مناطق مختلف بیان کرد: آمریکا در هر منطقه‌ای که حضور پیدا کرد جنایات زیادی مرتکب شد مانند خاورمیانه، آفریقا و بیش از 90 کشوری که آمریکا در آنجا حضور داشت و جنایات هولناکی را در تاریخ ثبت کرد.

وی گفت: تظاهرات ضد نژاد پرستی در ایالات متحده آمریکا و سراسر دنیا اتفاق افتاد و نمادهای نژاد پرستی یکی پس از دیگری ویران و پرچم آمریکا توسط آمریکاییها به آتش کشیده شد.

امام جمعه نور با تبریک هفته قوه قضاییه از خدمات شبانه روزی این دستگاه قدردانی کرد و افزود: امروز افرادی در این جایگاه مهم و رفیع مرتکب جنایت شدند که این وضعیت در شأن این جایگاه و مقام نیست اما این دستگاه که مبارزه با فساد را از درون خود شروع می‌کند نشان از شجاعت است و همیشه دستگاه قضا با تغییر در درون خود حساسیت بیشتری نسبت به بیرون نشان می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه دستگاه قضا که بر اساس قوانین اسلام و شرع مقدس حکم می‌کند باید خود در سلامت باشد تا بتواند با مفاسد جامعه مبارزه کند، افزود: عامل فساد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... دست اندازی یک عده نسبت به بیت المال است که می‌خواهند در چند روز دنیا خوش گذرانی کنند اما نمی‌دانند قهر و غضب الهی پنجه خود را بر حلقوم آن‌ها خواهد فشرد و بیت المال را از حلقوم آن‌ها بیرون می‌کشد.
 
احمدی اظهارکرد: مردم انتظار دارند علاوه بر محبت، صمیمیت و برخورد صحیح عدالت نیز اجرا شود.

وی با اشاره به برنامه قرعه کشی خودرو بیان کرد: برای کنترل قیمت خودرو برنامه قرعه کشی اجرا شد اما در عمل قیمت خودرو مهار نشد و باید در این زمینه شفاف سازی شود و به صبر و اسقامت مردم که به خاطر انقلاب سکوت می‌کنند ستودنی است اما چه کسی پاسخگوی مشکلات مردم است.

امام جمعه نور با اشاره به آب و مخزن سلیاکتی که با قیمت نازل در اختیار آبفا قرار گرفت، تصریح کرد: باید این اموال برای آیندگان حفظ شود.

این مسئول با اشاره به فروش زمین بنیاد شهید تصریح کرد: به جای فروش اموال در این زمینه سرمایه گذاری و درآمدزایی شود و دستگاه قضا نیز این مسائل را دنبال کند.

احمدی در خصوص المان میدان اصلی شهر نور با اشاره بر ضرورت نمادی ماندگار افزود: المان باید یک اثر فرهنگی و ماندگار باشد که روح فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی و نماد شهرستان در آن دیده شود.

وی با تأکید بر مطالبه گری مردم و پاسخ گویی شفاف مسئولان در شهرستان نور خواستار شرکت مسئولان و زیر مجموعه دستگاه‌ها در نماز جمعه شهرستان شد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷