کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بزرگ‌ترین مرکز داده غرب و شمال غرب ایران افتتاح می‌شود

6 تير 1399 ساعت 17:55

به‌منظور توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، دیتاسنتر تبریز به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور افتتاح می‌شود.



به گزارش بلاغ، روز یکشنبه با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران این وزارتخانه، به همراه تعدادی از مدیران ارشد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، بزرگ‌ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور در تبریز افتتاح می‌شود.
این مرکز در محیطی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع در سه‌طبقه با ظرفیت ۲۵۰ رک و قابل توسعه تا ۳۵۰ رک و با قابلیت نصب تعداد ۱۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶۰۰ سرور مجازی به بهره‌برداری می‌رسد.
این مرکز توسط توسط شرکت ارتباطات سیار ایران و باهدف تقویت زیرساخت‌های خدمات متنوع مخابراتی و فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت‌های خدمات ابری، کمک با ارتقا و پایداری شبکه و خدمات همراه اول در غرب و شمال غربی کشور، توزیع متوازن ترافیک شبکه در غرب و شمال غرب کشور، اتصال به مرکز تبادل اینترنت و تقویت چرخه محتوا، کمک به ایجاد خدمات ارتباطی در روستاها و هوشمند سازی مدارس، ایجاد بستر مناسب برای شرکت‌های تأمین‌کننده خدمات شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها راه‌اندازی می‌شود.
راه‌اندازی این مرکز گام مهم دیگری در توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات است.
 


کد مطلب: 429433

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429433/بزرگ-ترین-مرکز-داده-غرب-شمال-ایران-افتتاح-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com