تاریخ انتشارجمعه ۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۴۲۹۴۲۵
با راه‌اندازی سامانه مرکز مجازی کانون پرورش فکری، دوره‌های مجازی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان دارای محدودیت شنوایی برگزار می‌شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نخستین دوره این کارگاه‌ها در دو رشته «نوشتن خلاق» و «کاردستی» با زبان اشاره برگزار می‌شود و در صورت استقبال مخاطبان تعداد و تنوع این فعالیت‌ها افزایش خواهد یافت.
بر اساس این خبر، ثبت‌نام در این دوره‌ها رایگان است و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات و ثبت‌نام تا ۱۵ تیر ۱۳۹۹ می‌توانند به پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kpf.ir مراجعه کنند.
در دوره «نوشتن خلاق» کودکان و نوجوانان ناشنوا پس از آشنایی با سبک‌های مختلف داستان‌نویسی، می‌توانند ایده‌های نابی برای داستان‌ خود انتخاب کرده و آن را پرورش داده و تبدیل به داستان کنند. در این فعالیت مربی فضایی ایجاد می‌کند تا آنان به آسانی بتوانند مشاهدات، احساسات و افکار خود را بنویسند و از عمل نوشتن لذت ببرند.
بر همین اساس، علاوه بر خواندن متن‌های ادبی از سوی مربی ادبی مراحلی همچون «پرورش حواس»، «آشنایی با کلمه به عنوان ابزار کار ادبی»، «پرورش خلاقیت و آمادگی برای نوشتن»، «مشاهده و خاطره‌نویسی» و «پرورش توان نوشتاری» در کارگاه «نوشتن خلاق» اجرا می‌شود.
در کارگاه «کاردستی» نیز نوجوانِ دارای محدودیت شنوایی از طریق کاردستی می‌اندیشد تا قوه خلاقیت خود را رشد دهد و به آسانی ذهن خود را بارور سازد. همچنین نوجوان ناشنوا می‌آموزد با بهره‌گیری از ابزارهای در دسترس به خلق آثار دست بزنند.
یادآوری می‌شود ثبت‌نام دوره‌های آموزش مجازی در پایگاه کانون به نشانی kpf.ir در قالب فعالیت‌ها و کارگاه‌های متنوع ادبی، هنری، فرهنگی و اجتماعی از ۵ تیر آغاز شده است تا ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ادامه دارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما