کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه امیرکلا

اروپا نسخه بدل آمریکا و روی دیگر سکه استکبار است

6 تير 1399 ساعت 16:37

امام جمعه امیرکلا گفت: اروپا نسخه بدل آمریکا و روی دیگر سکه استکبار است، سازمان‌های بین‌المللی و از جمله آژانس انرژی اتمی حامی مستکبرین هستند.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر امیرکلا با اشاره به هفته و روز قوه قضائیه اظهار کرد: عادت به کار تشکیلاتی و انقلابی، حلم و بردباری، اتکای به نفس، شجاعت، برخورد عقلانی در کارها و قدرت جمع‌بندی از خصوصیات بارز شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی بود.

وی افزود: علت نگرانی آمریکا و اروپا از رفع تحریم تسلیحاتی ایران شامل ورود ایران به باشگاه تجارت تسلیحاتی با پایان یافتن تحریم تسلیحاتی در بیست و هفتم مهر امسال، تکمیل سلاح و تجهیزات راهبردی، فروش تجهیزات نظامی به دیگر کشورها، رفتن به سمت اقتصاد بدون نفت و رونق اقتصادی، فرو ریختن ساختار تحریم‌های دیگر با رفع تحریم تسلیحاتی است.

امام جمعه امیرکلا ادامه داد: آنچه باید آیینه عبرت برجامی برای مسئولین باشد نشان آن است که دشمنی آمریکا با پذیرش بر جام منطقه‌ای و موشکی پایان نخواهد یافت.

این مسئول یادآور شد: اروپا نسخه بدل آمریکا و روی دیگر سکه استکبار است، سازمان‌های بین‌المللی و از جمله آژانس انرژی اتمی حامی مستکبرین هستند، خواسته‌های آمریکا و اروپا حد یقف ندارد، مگر به حذف انقلاب اسلامی پس فرقی بین حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا وجود ندارد بنابراین نباید منتظر دموکرات‌ها شد.

بابائیان گفت: باوجود تاکید رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای به غیرقابل اعتماد بودن اروپا و قطع امید از آنها، مسئولان امر راه دیگری رفتند و باعث شد که این قطعنامه ضدایرانی در آژانس به تصویب برسد، این لگدپرانی اروپا نتیجه بی‌توجهی مسئولین دیپلمات خارجی به هشدارهای رهبری بود.

وی اذعان کرد: هدف اساسی آمریکا و تروئیکای اروپایی از فشار به ایران، کشاندن ایران به میز مذاکره و برداشتن قدرت موشکی است.

خطیب جمعه امیرکلا ادامه داد: دولت و مجلس باید پاسخ محکم به خیانت‌های اروپا، مثل خروج از ان‌پی‌تی نشان دهند که دوران امتیازدهی یک‌طرفه و اعتماد کودکانه تمام شده است.

این مسئول تصریح کرد: زمزمه مذاکره و فرستادن سیگنال ضعیف برای شیطان بزرگ،در نهایت بی‌بصیرتی و بی‌توجهی به منافع ملی کشور است، دولت نعش برجام را بسوزاند و یا زیر خاک دفن کند تا بوی آزاردهنده چنین قرارداد ذلت‌بار و ننگین، این ملت را بیش از این اذیت نکند.

وی افزود: بعضی به جای عذرخواهی از مردم می‌گویند برجام قربانی منتقدان شده که در پاسخ به آنان باید گفت آیا برجام را با همه منافذی که غرب بتواند آن را زیر پا بگذارد و طرف ایرانی حتی نتواند شکایت بکنند را منتقدان نوشتن یا دولت؟

بابائیان یادآور شد: منتقدان نوشتند که تعهدات ایران نقد باشد و طرف مقابل نسیه مطلق باشد یا دولت، منتقدان گفتند تحریم‌ها دیگر بر نمی‌گردد یا دولت، منتقدان گفتند اوباما را بسیار مودب یافتیم یا دولت که به آمریکا اعتماد کرد.

امام جمعه امیرکلا با اشاره به عملکرد دولت گفت: کاربلدها و دنیا دیده‌ها، هنوز هم متوجه نیستند که سه کشور اروپایی یک تیم هستند به کاپیتانی شیطان بزرگ، بلایی که مدعیان کاربلدی بر سر این کشور آوردند و هسته‌ای را دادند هیچ تحویل گرفتند، هیچگاه از حافظه تاریخی ملت و کشور پاک نخواهد شد.

این مسئول اذعان کرد: واقعاً دردآور است که هر از چند گاهی تحریم‌ها و قطعنامه‌های ضد این مردم، به‌خاطر ناکارآمدی تیم مذاکره کننده صادر می‌شود، یک روز برجام را فتح‌الفتوح، روز دیگر خورشید تابان و یک روز سیب وگلابی و امضای کری را تضمین می‌دانستید، باید متولیان این وضعیت به مجلس پاسخ دهند، نشان و سکه‌های ملت زجر کشیده را هم از آنان بازستانند.

وی افزود: شما که دو تا هواپیمای دست دوم به ایران آمد با ذوق‌زدگی می‌گفتید درخت برجام میوه داده، حال باید پرسید که چطور تا یک مورد مثبت کوچک و مقطعی رخ دهد می‌شود گلابی برجام اما گرانی دلار به ۲۰ هزار تومان، گرانی مسکن، طلا، مرغ و تخم‌مرغ میوه درخت برجام نیست، متاسفانه دریای بی‌تدبیری دولت ساحل ندارد.

 حجت‌الاسلام بابائیان تاکید کرد: دولت و مجلس باید به قطعنامه ضدایرانی، خیانت‌بار و ناجوانمردانه شورای حکام انرژی اتمی پاسخ قاطع و دندان ‌شکن بدهند تا بیش از این گستاخ و جسورتر نشوند.

وی در پایان گفت: نیاز کنونی و حیاتی امروز کشور خروج از ام‌پی‌تی است، هرچند برجام فاجعه و خسارت محض بوده ولی جلوی ضرر از هر جا  گرفته شود به نفع کشور است، خروج ما از ام‌پی‌تی، بازی دو سر برد، برد امریکا و اروپا را به دو سر باخت، تبدیل خواهد کرد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 429418

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429418/اروپا-نسخه-بدل-آمریکا-روی-دیگر-سکه-استکبار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com