کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همکاری علنی رژیم صهیونیستی و امارات به بهانه کرونا

6 تير 1399 ساعت 11:20

امارات در ادامه عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو شرکت خصوصی این کشور پروژه‌های پزشکی مشترکی را با دو شرکت اسرائیلی در راستای مقابله با کرونا آغاز کرده‌اند.



به گزارش بلاغ، خبرگزاری اماراتی (وام) در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه شیوع کرونا در جهان که ایجاب می‌کند تمام کشورها تلاششان را در زمینه پژوهش و تکنولوژی و یافتن واکسن افزایش دهند دو شرکت خصوصی امارات با دو شرکت اسرائیلی پروژه‌های مشترکی را در زمینه پزشکی و مبارزه با کرونا آغاز کرده‌اند.
این خبرگزاری بدون ذکر نام این شرکت‌ها اعلام کرد: این همکاری علمی و پزشکی برای تجاوز از چالش‌های سیاسی و تاریخی در منطقه در راستای یک اولویت انسانی و همکاری سازنده است که هدف آن مقابله با کرونا و همکاری برای حفظ سلامتی شهروندان است. درحالی که این ویروس در تمام کشورهای جهان شیوع پیدا کرده لازم است منافع انسانی و بشریت و حمایت از آن در اولویت قرار گیرد.
درهمین راستا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل و امارات درباره مقابله با کرونا همکاری خواهند کرد.
نتانیاهو گفت: وزرای بهداشت اسرائیل و امارات همکاری در زمینه مبارزه با کرونا را اعلام خواهند کرد.
منابع فلسطینی می‌گویند توافق نتانیاهو با امارات درباره کرونا برای جبران شکست دیدار رئیس موساد با پادشاه اردن است.
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند یوسی کوهن، رئیس موساد به اردن سفر و پیامی را از نتانیاهو درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به پادشاه اردن منتقل کرد.
این رسانه‌ها می‌گویند یکی از موضوعات اصلی که در این نشست مطرح شد مخالفت اردن با الحاق بود.
اخیرا نیز رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند یک هواپیمای اماراتی حامل کمک‌های پزشکی برای غزه و تشکیلات خودگردان فلسطین در فرودگاه بن گوریون فرود آمد. اما تشکیلات خودگردان فلسطین این کمک‌ها را رد کرد.
اخیرا یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن نیز گفت این کشور طرح‌هایی را آغاز کرده که به اسرائیل امتیازهایی می‌دهد.
 


کد مطلب: 429359

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429359/همکاری-علنی-رژیم-صهیونیستی-امارات-بهانه-کرونا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com