تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۴۲۹۳۲۹
ستاد تنظیم بازار قیمت جدید لبنیات را 28درصد افزایش و نرخ مرغ را هم با حدود 30درصد افزایش اعلام کرد.
۰
plusresetminus
با افزایش 28درصدی، قیمت‌های جدید مرغ و لبنیات اعلام شد

به گزارش بلاغ، دبیر ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: در جلسه اخیر کارگروه ستاد تنظیم بازار که در محل وزارت صمت برگزار شد قیمت شیر خام به ازای هرکیلو دو هزار و 900 تومان تعیین و اجازه داده شد بنابر شرایط، این محصول هفت درصد بالاتر یا پایین‌تر از این نرخ به فروش برسد.

محمدرضا کلامی افزود: همچنین متاثر از افزایش قیمت شیرخام، مجوز افزایش قیمت محصولات لبنی مشمول نرخ گذاری از متوسط 22 درصد تا سقف 28 درصد صادر شد.

به گفته دبیر ستاد تنظیم بازار، در جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ به ازای هر کیلو 15 هزار تومان مصوب شد و به ستاد‌های تنظیم بازار استان‌ها این مجوز داده شد که این محصول را تا پنج درصد بیشتر و یا کمتر از این نرخ قیمت‌گذاری کنند.

کلامی یادآور شد: در جلسه اخیر تاکید شد که نرخ تمام اجناس بر روی آن درج شود و نهاد‌های نظارتی بر اینکه افزایش قیمت‌ها بیش از نرخ مصوب نباشد نظارت مستمر داشته باشند ضمن اینکه از مردم می‌خواهیم هرگونه افزایش قیمت نامتعارف را به سازمان حمایت اطلاع رسانی کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ در حالی با دو هزار و 100 تومان افزایش از نرخ قبلی، ۱۵ هزار تومان (با در نظر گرفتن پنج درصد کاهش یا افزایش در استان‌های مختلف) تعیین شده است که این قلم پرمصرف سبد خانوارهای ایرانی در بازار بین 16 تا 19 هزار تومان فروخته می‌شود. شایان ذکر است که قیمت این محصول در سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات 124،  وزارت صنعت، معدن و تجارت 12 هزار و 900 تومان اعلام شده بود.

همچنین قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی ساده در تهران ۲۵ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد درحالی که نرخ مصوب آن در سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات ۱۸هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است.

قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر بیش از 10 هزار تومان در هر شانه افزایش یافته این درحالی است که این محصول به عنوان ارزان‌ترین محصول پروتئینی سبد اقشار ضعیف جامعه به حساب می‌آید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰