کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین جزئیات وام کرونایی رانندگان بین‌شهری

5 تير 1399 ساعت 19:40

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۸۳ درصد از رانندگان وسائل حمل و نقل عمومی بین شهری (اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی) مدارک خود را در سامانه کارا تکمیل کرده و برخی از آنها نیز بانک‌های عامل‌شان مشخص شده است، اما هنوز نمی‌دانیم چند نفر از آنها موفق به دریافت تسهیلات‌شان شده‌اند.



به گزارش بلاغ، در ماه‌های گذشته و با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل به ویژه رانندگان و شرکت‌های حمل و نقلی جاده‌ای بین شهری با ضرر و زیان زیادی روبه‌رو شدند؛ چرا که نه تنها مسافری برای ترددهای بین شهری نداشتند بلکه کرونا برای آنها نیز محدودیت‌ها و مشکلات بسیاری مانند دیگر اقشار مردم به وجود آورد. در این شرایط دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرد که تسهیلات ارزان قیمت در اختیار همه اقشار آسیب پذیر و مشاغل زیان دیده قرار دهد که یکی از این بخش‌ها حمل و نقل در حوزه‌های مختلف است.
عبدالهاشم حسن‌نیا -رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در گفت وگو با ایسنا از تصویب و تخصیص اعتبار حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی برای این قشر آسیب‌پذیر و جزئیات پرداخت آن به رانندگان خبر داد. اما با گذشت حدود یک ماه هنوز تسهیلاتی به رانندگان پرداخت نشده و برخی از آن‌ها حتی برای ورود به سامانه کارا و تکمیل مدارک‌شان مشکلات بسیاری دارند.
داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با ایسنا، از ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر راننده وسائل حمل و نقل عمومی بین‌شهری در حوزه مسافری بیش از ۸۵ هزار نفر از آنها یعنی ۸۳ درصد رانندگان توانسته‌اند مدارک خود را در سامانه کارا تکمیل و ثبت‌نام شان را کامل کنند. همچنین به تعدادی از رانندگان بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات‌شان معرفی شده است اما تاکنون گزارش دقیقی از این‌که چه تعداد از رانندگان توانسته‌اند وام‌شان را دریافت کنند در دست نداریم که البته قرار شده سیستمی تعبیه شود که بتوانیم آن را به صورت دقیق و مستمر ارزیابی و رصد کنیم.
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که با پیگیری سازمان راهداری انجام شد تسهیل‌گری در حوزه تضامین دریافت شده از رانندگان برای پرداخت تسهیلات مورد نظر بود که در این زمینه رانندگان راضی هستند، همچنین یکی دیگر از این مسائل مشکل ورود به برخی اطلاعات مانند کد بیمه رانندگان در سامانه کارا بود که این مساله مشکلاتی برای رانندگان به وجود آورد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در سامانه کارا کد بیمه کارفرمایی مورد پذیرش قرار می‌گرفت در حالی که بسیاری از رانندگان خود را به صورت خویش فرما بیمه کرده‌اند، بنابراین پس از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان راهداری کد بیمه شخص رانندگان جایگزین کد کارگاه در سامانه شده و این مشکل برای رانندگان حل شد.
باقرجوان اظهار داد: البته برخی از رانندگان اشرافیت کامل به سایت و سامانه کارا ندارند و به دلایلی نمی‌توانند اطلاعات خود را تکمیل کنند از آنها می‌خواهیم به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شهرستان خود مراجعه کرده و نسبت به تکمیل مدارک‌شان اقدام کنند، اما رانندگان توجه داشته باشند که خودشان این کار را انجام دهند که ازدحامی در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به وجود نیاید.
 


کد مطلب: 429325

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429325/آخرین-جزئیات-وام-کرونایی-رانندگان-بین-شهری

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com