کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار عون: لبنان به فضای جنگ داخلی نزدیک شده است

5 تير 1399 ساعت 19:30

رئیس‌جمهور لبنان ضمن هشدار نسبت به اینکه کشورش به شکل نگران‌کننده‌ای به فضای جنگ داخلی نزدیک شده است، بر لزوم مقابله با فتنه‌های طایفه‌ای تاکید کرد.



به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میشل عون، رئیس جمهور لبنان امروز (پنجشنبه) در جریان "نشست ملی" در بعبدا اظهار داشت، در پی سقوط بی‌سابقه ارزش لیره، این کشور  بدترین بحران‌ اقتصادیش را می‌گذراند.
وی تاکید کرد: آنچه که طی هفته‌های گذشته در خیابان‌ها به ویژه در طرابلس، بیروت و عین الرمانه رخ داد باید هشداری برای همه ما باشد تا خطرات امنیتی که از در مطالبات اجتماعی وارد شده و به دنبال فتنه‌انگیزی است را احساس کنیم.
وی برخی طرف‌ها را که بدون ذکر نامشان متهم به سوء استفاده از خشم مردم و مطالبات مشروع آنها جهت ایجاد خشونت و آشوب‌آفرینی و پیاده سازی طرح‌های خارجی متهم کرد.
عون گفت: ما فضای جنگ داخلی را به شکل نگران‌کننده‌ای لمس کردیم. بطوریکه تحرکات مملو از منازعات فرقه‌ای را آغاز کردند، احساسات را برانگیختند و با توسل به خشونت به اموال عمومی و خصوصی تجاوز و به ادیان توهین کردند.
وی با بیان اینکه دعوت به"نشست ملی" با هدف رویارویی با این کشمکش‌های بی‌سابقه و بازگشت به زبان قدیمی جنگ است که لبنان در گذشته بهای گزاف آن را پرداخته، بر لزوم خاتمه بخشیدن به این ناامنی خطرناک تاکید کرد.
طی این نشست حسان دیاب، نخست وزیر لبنان نیز گفت: این کشور مرحله تعیین‌کننده‌ای در تاریخ کشورش را پشت سر می‌گذارد و فروپاشی، هیچ‌کس را مستثنی نخواهد کرد. اگر غیر از این فکر کنیم به خطا رفته‌ایم و یا اینکه فکر کنیم گرسنگی یا بیکاری ماهیت طایفه‌ای یا سیاسی دارد متوهم شده‌ایم و اینکه گمان کنیم خشونت در خیابان صرفا ریسمانی است که هر زمان بخواهیم آن را حرکت می‌دهیم یا با اراده خود آن را متوقف می‌کنیم پس از درس‌های گذشته و همچنین درس‌های منطقه و کشورهای جوار غافل شده‌ایم.
وی افزود: این مرحله تعیین‌کننده نیازمند تلاش و توجه به مصلحت کشور است تا از حجم خساراتی که می‌تواند فاجعه بار باشد بکاهیم.
 


کد مطلب: 429324

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429324/هشدار-عون-لبنان-فضای-جنگ-داخلی-نزدیک-شده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com