تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۲۹۲۸۰
رییس انجمن شطرنج‌بازان نابینا و کم‌بینا از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور شطرنج‌بازان به صورت آنلاین در اواخر تیرماه خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، علی‌اکبر هدهدی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی طولانی مدت اردوها و به منظور حفظ آمادگی شطرنج‌بازان سعی کردیم پنج‌شنبه هر هفته‌ مسابقاتی را به صورت آنلاین از ساعت شش تا ۱۱ شب برگزار کنیم تا بتوانیم شطرنج‌بازان را برای مسابقات حضوری آماده کنیم. البته این نوع مسابقات چون خطا و اشتباه در آن زیاد است، برای به حداقل رساندن خطاها سعی داریم فینال مسابقات را به شکل تصویری برگزار کنیم تا با زیر نظر گرفتن شطرنج‌بازان مسابقات شکل قانونی به خود بگیرد.
او از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور شطرنج‌بازان نابینا و کم‌بینا در اواخر تیرماه خبر داد و گفت: چون وضعیت کرونا مشخص نیست و نمی‌توانیم به خاطر این بیماری از برنامه‌های خود عقب بیفتیم، سعی داریم اواخر تیرماه مسابقات قهرمانی کشور را به صورت آنلاین برگزار کنیم تا در پایان این مسابقات نفرات برتر را برای شرکت در جهانی روسیه آماده کنیم.
هدهدی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان برگزاری مسابقات به صورت حضوری وجود ندارد؟ اضافه کرد: اگر بخواهیم مسابقات را به صورت حضوری برگزار کنیم باید یکسری پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود و هر ورزشکار را در حالت قرنطینه نگه داریم تا خطری او را از نظر بیماری تهدید نکند و این مساله در شرایط فعلی با امکانات کمی که وجود دارد و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی امکان‌پذیر نیست. به همین خاطر ترجیح می‌دهیم در شش ماهه اول سال هیچ اردویی برگزار نشود و مسابقات را به صورت آنلاین برگزار کنیم تا ببینیم در شش ماهه دوم سال وضعیت چگونه خواهد بود. ضمن این‌که تا پایان سال ۲۰۲۰ چون همه مسابقات لغو شده است، نگرانی برای برگزاری اردو نداریم و سعی می‌کنیم با همین شیوه ورزشکاران را آماده نگه داریم.
رییس انجمن شطرنج‌بازان نابینا و کم بینا در پایان از حضور شطرنج‌بازان در مسابقات جهانی روسیه در سال ۲۰۲۱ خبر داد و گفت: این مسابقات قرار بود امسال برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد که امیدوارم در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ مسابقات برگزار شود و به خاطر کرونا دوباره به تعویق نیفتد. به هر صورت تلاش بر این است که تیم خوبی را برای مسابقات جهانی آماده و بهترین جایگاه را کسب کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴