تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۲۹۲۷۲
معاون رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که قوانی بین‌المللی آینده لیبی را تعیین خواهد کرد و حمایت ترکیه از دولت مشروع این کشور تمامی بازی‌ها و توطئه‌ها در این کشور را خنثی کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از دیلی صباح، فواد اوکتای، معاون رجب طیب اردوغان، رئیس‌جهور ترکیه گفت: براندازان باید بدانند که قانون مشروع بین‌المللی آینده صلح در لیبی را تعیین می‌کند. با موضع محکم طرابلس و حمایت ترکیه تمامی بازی‌ها و توطئه‌ها خنثی خواهد شد.
اوکتای افزود: ترکیه از برادران لیبیایی خود تا برقراری صلح، عدالت و آرامش در این کشور حمایت خواهد کرد.
به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وی افزود: پس از اینکه طرح‌ها و برنامه‌هایی که هدفشان جدا کردن ترکیه از شرق دریای مدیترانه بود، شکست خورد، اکنون این کشور تاریخ را در لیبی رقم می‌زند.
اوکتای تاکید کرد: موضع قاطعانه دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج و حمایت ترکیه از آن، کسانی که درصدد توطئه‌چینی در لیبی بودند را با شکست مواجه کرده است. کسانی که تاکنون هیچ راه حلی برای لیبی ارائه نکرده‌اند، هنگامی که دولت مشروع این کشور شهرها را  از اشغال کودتاگران خارج کند، شروع به داد و فریاد می‌کنند.
لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب و دیگری در شرق بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل و ترکیه به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰