کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ: برخی از نیروهای آمریکایی پس از خروج از آلمان به لهستان می‌روند

5 تير 1399 ساعت 12:40

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید برخی از نیروهای آمریکایی پس از خروج از کشور آلمان عازم دیگر کشورهای اروپایی از جمله لهستان خواهند شد.



به گزارش بلاغ، در حالی که خروج هزاران نفر از نیروهای آمریکایی از آلمان یکی از مهم‌ترین اخبار مربوط به ناتو در روزهای اخیر بوده، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه به وقت تهران در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور لهستان از اعزام برخی از نیروهای خارج‌شونده از آلمان به لهستان خبر داد.
وی با متهم کردن آلمان به کوتاهی در پرداخت هزینه‌های مرتبط با ناتو ابراز داشت که آمریکا تعداد نیروهایش را در این کشور کاهش می‌دهد.
به نوشته اسپوتنیک، رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: «برخی از این نیروها به خانه برمی‌گردند و برخی به جاهای دیگر می‌روند ... یکی از این جاها لهستان خواهد بود. جاهای دیگر در اروپا.»
او همچنین ادعا کرد که لهستان تمایل دارد برای افزایش نیروهای آمریکایی در این کشور هزینه کند.
دونالد ترامپ افزود که مردم آلمان از اینکه برلین میلیاردها دلار برای تامین انرژی در قالب طرح نورداستریم به روسیه می‌پردازد ناخرسند هستند.
وی در این خصوص خطاب به برلین گفت: «این چه معنی دارد؟ شما برای روسیه میلیاردها دلار خرج می‌کنید و انتظار دارید که ما از شما در مقابل روسیه دفاع کنیم؟»
رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «این رفتار منصفانه‌ای با ایالات متحده نیست. ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری هزینه کرده و سال‌هاست که چنین است.»
او گفت: «ما از اروپا دفاع می‌کنیم اما اروپا همچنین سود زیادی از تجارت با آمریکا می‌برد، آن‌قدر که باور نمی‌کنید.»
ترامپ افزود که تصور می‌کند اروپایی‌ها قصد دارند تا پس از انتخابات صبر کنند تا شاید با فردی جز او تعامل کنند اما پس از انتخابات نیز چاره‌ای جز اینکه هزینه بیشتری برای ناتو بپردازند ندارند.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه «آندرزج دودا» رئیس‌جمهور لهستان از ترامپ خواسته است تا نیروهای آمریکایی را از اروپا خارج نکند.
تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از آلمان با انتقاد برلین مواجه شده است. «آنگرت کرامپ-کارنباور» وزیر دفاع آلمان روز سه‌شنبه در واکنش به تصمیم آمریکا برای خارج کردن بخشی از نظامیانش از آلمان خطاب به ترامپ گفت: «امنیت کالا نیست که قابل فروش باشد.»
وی که در جریان یک نشستی در برلین صحبت می‌کرد، گفت: «ائتلاف ناتو یک سازمان تجاری نبوده و امنیت نیز کالا نیست.»
«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان نیز روز سه‌شنبه گفت که برلین هنوز از آمریکا هیچگونه جزئیات اطلاعات خروج نیروهای این کشور از آلمان را دریافت نکرده است.
بر اساس گزارش رسانه‌ها قرار است ۹ هزار نیروی آمریکایی خاک آلمان را ترک کنند. این نیروها در قالب ناتو در آلمان حضور دارند.
 


کد مطلب: 429252

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429252/ترامپ-برخی-نیروهای-آمریکایی-خروج-آلمان-لهستان-می-روند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com