کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همه دستاوردهای سفر فرمانده خاتم در گیلان

5 تير 1399 ساعت 10:55

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران در سفر یک روزه خود ضمن انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری رشت، آمادگی خود را برای همکاری در طرح توسعه حرم مطهر سلطان سیدجلال‌الدین اشرف و ایجاد پارک مجهز مخصوص بانوان در رشت اعلام کرد.



به گزارش بلاغ، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران صبح امروز در جریان سفر یک‌روزه خود به گیلان از تعدادی از پروژه‌ها و اماکن بازدید و با تعدادی از مسؤولین دیدار و گفت‌وگو کرد.

مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در تجهیز و توسعه بیمارستان‌های گیلان
بازدید از بیمارستان پورسینا رشت نخستین برنامه محمد در گیلان بود که در حاشیه این بازدید با اشاره به معضل تخت‌های بیمارستانی در کشور اظهار کرد: کشور جمهوری اسلامی به لحاظ تعداد تخت‌های بیمارستانی نسبت به متوسط جهانی پایین بوده و در بیماری کرونا این نقیصه به‌وضوح مشخص بود.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران با تأکید بر تجهیز و توسعه بعضی از بیمارستان‌های استان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: تکمیل چند بیمارستان نیمه‌کاره، توسعه بعضی از بیمارستان‌ها به‌مانند رازی و پور سینا ازجمله پروژه‌های بیمارستانی این قرارگاه در استان گیلان است.
محمد با تأکید بر تجهیز و توسعه بعضی از بیمارستان‌های استان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا بیان کرد: تکمیل چند بیمارستان نیمه‌کاره، توسعه بعضی از بیمارستان‌ها به‌مانند رازی و پورسینا ازجمله پروژه‌های بیمارستانی این قرارگاه در استان گیلان است.

انعقاد ۵ تفاهم‌نامه همکاری ما بین شهرداری رشت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء
دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر رشت دومین دیدار و برنامه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بود که طی مراسمی که در تالار گفت‌وگوی شهرداری رشت برگزار شد پنج تفاهم‌نامه همکاری ما بین شهرداری رشت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء منعقد و به امضا طرفین رسید.
روگذر نیروی دریایی، روگذر میدان ولی‌عصر، زیرگذر شهرداری رشت، روگذر میدان مصلی و پروژه احیای رودخانه‌های رشت پنج پروژه‌ای است که قرار است شهرداری و شورای شهر رشت با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء انجام دهند.

هدیه‌ ویژه قرارگاه خاتم به بانوان رشت
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران در مراسم آغاز همکاری مشترک ما بین شهرداری و قرارگاه خاتم در تالار گفت‌وگوی شهرداری رشت با بیان اینکه تا پیش‌ازاین در پروژه‌های شهری حضور نداشتیم، گفت: با توجه به اینکه تمایل فراوانی در مسؤولین درباره اجرای پنج پروژه شهر رشت با همکاری با قرارگاه خاتم مشاهده کردیم قرارگاه به این موضوع ورود کرد که تأمین اعتبار این پروژه‌ها نیز از محل تهاتر املاک و به‌صورت مالی انجام می‌شود.
محمد به میلاد حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت: به مسؤولین شهری اعلام کردم که با در اختیار قرار دادن یک قطعه زمین به قرارگاه سازندگی خاتم، قصد داریم پارکی مختص بانوان نجیب و پاک‌دامن این شهر ایجاد کنیم و این اقدام هدیه قرارگاه خاتم به بانوان این شهر است.
وی با تأکید بر اینکه همدلی خوبی در مدیران شهر رشت مشاهده می‌شود، بیان کرد: اعتبار مالی این پنج پروژه بسیار بالا است و با توجه به افزایش قیمت ارز به‌طور یقین باید در حوزه تأمین اعتبار مالی به‌خوبی ورود کرد و امیدوارم به‌گونه‌ای عمل نشود که شرمنده مردم شهر شویم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به لایروبی رودخانه‌های رشت گفت: ساماندهی رودخانه‌های رشت به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد.

بهبود تخت‌های درمانی کشور ظرف ۳ سال آینده
محل جانمایی طرح احداث و توسعه بیمارستان‌های پورسینا، رازی و همچنین پروژه‌های سایت لاکان از دیگر بازدید فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به همراه مسؤولین استانی بود.
سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمبود تخت‌های بیمارستانی یکی از معضلات کشور است، اظهار کرد که میزان تخت بیمارستانی در کشور ما نسبت به متوسط جهانی بسیار پایین‌تر بوده و این نقیصه در دوران بحران کرونا خود را بیش‌ازپیش نشان داده است.

وی در ادامه، اشاره‌ای به برنامه‌های این قرارگاه در جهت تکمیل پروژه‌های بیمارستانی در گیلان داشت و اذعان کرد که قرار است چند طرح بیمارستانی توسعه‌ای را در بیمارستان‌های رازی و پورسینای رشت به‌صورت تهاتر با املاک سرمایه‌ای انجام شود.
به گفته محمد، اقدامات مربوط به طرح‌های بیمارستانی و توسعه‌ای باید ابتدا طراحی شوند و با تدابیری که قرارگاه خاتم‌الانبیاء در اکثر استان‌های کشور در دست‌ساخت و طراحی دارد، ظرف دو تا سه سال آینده وضعیت بیمارستان‌های کشور از حیث تخت‌های بیمارستانی بهبود پیدا می‌کند.


کلنگ احداث روگذر میدان نیروی دریایی توسط پاکبانان شهرداری رشت
فرمانده قرارگاه خاتم با حضور در مکان پروژه احداث روگذر میدان نیروی دریایی با مشاهده چند تن از پاکبانان زحمتکش شهرداری رشت از آنان برای کلنگ زنی پروژه روگذر میدان نیروی دریایی دعوت کرد و کلنگ احداث روگذر میدان نیروی دریایی به درخواست سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم (ص) توسط پاکبان رشتی انجام شد.

اعلام آمادگی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای تکمیل طرح توسعه حرم سلطان سید جلال‌الدین اشرف
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه بازدید از پروژه‌های استانی به همراه فرمانده سپاه قدس گیلان، از روند تکمیل طرح توسعه حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) بازدیدی به عمل‌آورده و از جزئیات این طرح آگاه شد.
پروژه طرح توسعه حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی در این شهرستان بوده که از سال ۱۳۸۰ ثبت و در سال ۸۰ به تصویب سازمان اوقاف و امور خیریه کشور رسیده و در حال انجام است.

اجرایی شدن و تکمیل طرح توسعه حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) منجر به پیشرفت اقتصادی شهرستان آستانه‌اشرفیه می‌شود زیرا با گشایش ضلع غربی و احداث صحن دوم مشکل کمبود فضا زائرین رفع شده و مهمانسراها و مراکز خرید متعددی در این شهرستان احداث می‌شود.
سردار سعید محمد در بازدید امروز خود از پروژه طرح توسعه حرم سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) در صورت نیاز از اعلام آمادگی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (س) برای تکمیل این طرح خبر داد.

دعای خیر مادران شهدا راهگشای بسیاری از مشکلات کشور است
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در آخرین برنامه سفر یک روزه خود در گیلان به همراه فرمانده سپاه قدس گیلان و جمعی دیگر از با حضور در منزل شهیدان کریم و رحیم آذر زرتشت رفته و با مادر این شهیدان بزرگوار دیدار و گفت‌وگو کردند‌.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران در این دیدار با تأکید بر گرامی داشتن یاد شهدا در جامعه اظهار کرد: شهدا نه‌تنها به ملت ایران بلکه به تمام دنیای اسلام تعلق دارند.
سردار سعید محمد با بیان اینکه دعای خیر مادران شهدا راهگشای بسیاری از مشکلات کشور است، افزود: برکت، امنیت، آرامش و اقتدار جمهوری اسلامی از برکت شهدا و خانواده‌های آنان می‌باشد و دعای والدین شهدا عاقبت‌به‌خیری برای جوانان را به دنبال دارد.

وعده نوبخت برای آب‌گیری در سدمخزنی پلرود تا پایان سال
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه در سفر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قرار شد منابع مالی این سد امسال تأمین شود تا حداکثر پایان سال درصورت تأمین منابع آبگیری انجام شود، گفت: در حال حاضر ۹۰ میلیارد تومان از مطالبات قرارگاه در ساختن این سد بوده و درصورتی‌که منابع مالی آن تأمین شود آبگیری خواهد شد.
به گفته سعید باتوجه به اینکه سد مخزنی پلرود قرار است ۳۳ هزار هکتار از اراضی منطقه را زیر کشت ببرد و مشکل آبی داحل کند، با این حال عمده ترین در احداث این سد مشکل سد منابع مالی است.
 


کد مطلب: 429242

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429242/همه-دستاوردهای-سفر-فرمانده-خاتم-گیلان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com