تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۴۲۹۲۲۴
شهردار رویان گفت: عملیات اجرایی ایجاد پیاده رو ساحلی خیابان شهدا تا یک ماه آینده اجرا می‌شود.
۰
plusresetminus
ایجاد پیاده‌رو ساحلی خیابان شهدا تا یک ماه آینده
به گزارش بلاغ، جعفر حسین زاده در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نور بااشاره به برنامه‌ریزی در کارها اظهارکرد: مدیریت شهری همزمان با کارهای عمرانی باید در حوزه‌های دیگر هم خدمات ارزنده‌ای به شهروندان ارائه دهد اما در شهرداری‌ها کارهای عمرانی غلبه دارد و طبیعتا عمده نیاز شهروندان نیازهای عمرانی در سطح شهر است به همین دلیل این موضوع را از ابتدا در برنامه‌ریزی‌های خود قرار دادیم و با آسیب شناسی اولویت‌های کارهای عمرانی در سطح شهر را مشخص و بر اساس آن برنامه ریزی کردیم.
 
وی با اشاره به اینکه اولویت نخست شهرداری رویان اتمام پروژهای نیمه تمام شهر بود تا کارهای عمرانی نیمه تمام تکمیل شود تصریح کرد: ایجاد دو پروژه جدید در رویان ضروری بودکه به سرانجام رسید.
 
شهردار رویان یکی دیگر از اولویت‌های شهرداری و شورای شهر را کار در حوزه فرهنگی نام برد و افزود: دراین راستا به اعضای شورای شهر پیشنهاد دادیم تا از مفاخر شهر در ابعاد مختلف تجلیل کنیم که درآستانه برنامه‌ریزی با ورود بیماری کرونا این مراسم لغو شد و با پشت سرگذاشتن این بیماری و با پیشنهاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور این فرصت بوجود آمد تا از علی دیوسالار هنرمند برجسته عرصه موسیقی بومی و محلی مازندران و منطقه نور با حضور پرشور شهروندان و رعایت پروتکل اجتماعی تجلیل کنیم وهدف ما توسعه فرهنگ و هنر شهر رویان است.
 
این مسئول با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تبدیل آن به یک بحران جهانی خاطرنشان کرد: شهرداری رویان تمام تلاش خود را صرف مبارزه با این بیماری کرد، درابتدا تیم‌های مدیریت بحران شهرداری ورود پیدا کردند و در بحث ضدعفونی شهر تقریبا حدود۶۰ تا ۷۰ مرحله شبانه روز تلاش کردند و شاید این از وظایف ذاتی شهرداری باشد اما باید بپذیریم که ما با امکاناتی که در مقیاس با شهرداری رویان است کار کردیم و پرسنل ما تمام توان خود را برای ضدعفونی کردن جاهای پرتردد، معابر،ایستگاه‌های تاکسی و ... بکار بستند و با کمک خیرین سلامت شهر رویان چیزی در حدود۸ هزارماسک، ۳ هزار ظرف مایع ضدعفونی دست و ۵ هزار مواد ضدعفونی سطوح تهیه و با تدبیر مدیریت بحران بین شهروندان به صورت رایگان توزیع شد.
 
حسین‌زاده با قدردانی از شورای اسلامی شهر، خیرین، نیروهای جهادی همه کسانی که در این عرصه پای کار بودند، افزود: در اقدامی برای حمایت از کاسب‌های آسیب‌دیده از شیوع کرونا اجاره ماه‌های اسفند و فروردین واحدهای تجاری تحت مالکیت این نهاد را به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بخشید و چک‌های مستاجران هم در این دوماه به ماه های بعد موکول شد.
 
وی گفت: یکی از معضلات مهم که در شهر رویان بود آبگرفتگی خیابان‌های عماد الاسلام، طبیعت ۲،۳و۴ سه خیابان ضلع جنوبی محور اصلی شهر که حدود ۸ سال‌ درگیر آبگرفتگی بود که با احداث کانال هدایت آبهای سطحی و تعریف یک مسیر ۳۰۰ متری این مشکل با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان رفع شد.
 
شهردار رویان یادآورشد: کانال هدایت آب‌های سطحی خیابان شهدا با حدود ۲۰۰ متر کانال و هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در حال احداث است.
 
این مسئول افزود: پارک آزادگان حدود ۶۰۰ متر مربع نصب کف‌پوش استاندارد زمین بازی در فضایی کاملا ایمن برای کودکان و نوجوانان و جهت رفاه حال شهروندان نصب شد.
 
شهردار رویان گفت: ایجاد پیاده راه سلامت در داخل پارک ایجاد کردیم با پیاده رویی به عرض ۲ متر و طول تقریبی ۴۰۰ متر که دورتا دور پارک آزادگان را بهم وصل می‌کند و محیطی کاملا امن برای پیاده روی خانوادگی به ویژه بانوان ایجاد شده است کار این پیاده راه سلامت تقریبا تمام شده و قابل بهره برداری است.
 
وی گفت: حدود ۱۰۰۰ متر مربع زمین بازی در پارک آزادگان طراحی شده است که در گذشته تصمیم بر این بود تا تبدیل به زمین فوتبال چمنی مصنوعی،که با نظر مساعد شورا تصمیم بر این شد تا آن را تبدیل به یک زمین استاندارد اسکیت برای کودکان و نوجوانان شهرمان که تا آخر تابستان به بهره برداری خواهد رسید.
 
شهردار رویان درخصوص اقتصاد شهررویان اظهارکرد: در بازار روس‌های شهر رویان تعداد زیادی از همشهریان ما که سال‌ها به عنوان دستفروشی می‌کردند با مجوزی که از شورای شهر گرفتیم با حدود ۳۰۰ میلیون تومان، ۲۰ غرفه با سازه سبک و موقت ایجاد کردیم و با قیمت مناسب طی فرآیند کاملا قانونی به مزایده گذاشتیم و دست‌فروشان نه تنها ساماندهی شدند بلکه با ایجاد این ۲۰ غرفه توانستیم با هزینه‌ای حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای ۴۰ نفر فرصت اشتغالزایی فراهم کنیم.
 
این مسئول گفت: یکی از پروژه های نیمه تمام دیگر هم پیاده روسازی سبزه رود غربی بود که هم نورپردازی و روشنایی آن را تکمیل کردیم وپیاده روسازی و موزائیک آن که حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شد.
 
حسین‌زاده با اشاره به طرح سالمسازی دریا بدلیل شرایط کرونا و بیماری و آسیب‌پذیری تصریح کرد: با پیمانکارهمکاری لازم را انجام دادیم و با همکاری شهرداری طرح سالمسازی دریا آماده بهره‌برداری و خدمت رسانی به شهروندان و گردشگران می‌باشد.
 
وی در حوزه گردشگری و تلاشی که در گذشته انجام شد با اشاره به مجوز احداث سه اسکله تفریحی برای رویان اظهارکرد: تفاهم نامه‌ای را با دانشگاه مازیار در این خصوص نوشتیم و با جنگل‌کاری بسیار مناسب در پارک جنگلی رویان توانستیم آسیب‌ها را ترمیم و با کاشت گونه‌های بومی مختلف، پارک جنگلی رویان را در وضعیت مناسبی قراردارد.

شهردار رویان با اشاره به سرمایه‌گذاری پارک جنگلی تصریح کرد: ترمیم روشنایی پارک و امکانات خدماتی انجام شد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پارک جنگلی رویان از جمله کلبه‌های جنگلی، سورتمه جنگلی، پارک ماجرا جویانه که در کتابچه طرح ما این ظرفیت وجود دارد که اجرایی نشد.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه در جانمایی این حوزه‌ها نقایصی وجود دارد که نیازمند بازنگری است، افزود: منتظریم تا موانع قانونی آن را رفع و با جذب سرمایه‌گذار بتوانیم پارک جنگلی رویان را به یک مجموعه سودآور و پربازده تبدیل کنیم.

شهردار رویان با اشاره به انجام پروژه دیوار حائل سبزه رود افزود: دیوار حائل پروژه شرق 250 متر باقی مانده بود که 125 متر توسط پیمانکار در کمتر از یک ماه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و تا آخر تابستان 125 متر باقی مانده نیز به اتمام می‌رسد.

وی گفت: عملیات اجرایی ایجاد پیاده رو ساحلی خیابان شهدا تا یک ماه آینده اجرا می‌شود.

حسین‌زاده با اشاره به ایجاد پیاده رو ساحلی 15متری شمال شرق سبزه رود تا ساحل یادآورشد: این پیاده‌راه ارزش افزوده ایجاد می‌کند و برای شهرداری سبب تملک هزار متر زمین خالص ساحلی در ضلع شمال غربی پروژه می‌شود که با توجه به این پیاده‌راه مسیر دسترسی فضا را برای ایجاد طرح تفریحی توریستی پارک شهر فراهم کرد که طرح در گردشگری شهرستان تأیید و به گردشگری استان ارائه شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷